קידום אתרים אורגני בגוגל על פי הסטנדרטים של גוגל

לצערנו הרב עדיין יש אנשים שחושבים שאם יקראו כמה מאמרים בנושא קידום אתרים אורגני בגוגל הם יוכלו כבר מיום למחרת לקדם את האתר שלהם בהצלחה למקומות הראשונים. מבלי לזלזל כמובן באף אדם, מוכשר וחכם ככל שיהיה, בדיוק כפי שאיננו מתיימרים להיות מומחים בעריכת דין, רפואה, אינסטלציה או כל מקצוע אחר רק כי קראנו כמה מאמרים בתחום, הרי שגם בתחום הקידום האורגני יש הרבה מעבר. ראשית העבודה היא סיזיפית, כל יום, כל היום. העבודה דורשת שימוש בכלים טכנולוגים מתקדמים, רבים מהם בתשלום. היא דורשת עבודה על עשרות פרמטרים המשפיעים על קידום האתר בגוגל, קריאה ולימוד של עדכונים ושינויים שגוגל מבצעת באלגוריתם שלה, ביצוע התאמות מהירות באתרים המקודמים ועוד. העבודה מתבצעת על האתר ומחוצה לו והיא מאוד אינטנסיבית ודורשת ניסיון רב כיוון שפעולות שאינן תואמות את הסטנדרטים של גוגל עשויה להזיק לאתר ולאפשר לגוגל להעניש אותו במקום לקדם אותו.

עדכוני גוגל: כמה עדכונים כאלה יש בשנה ומתי זה עשוי להשפיע בצורה דרסטית על מיקום האתר שלנו?

כאשר אנו מדברים על קידום אתרים אורגני בגוגל על פי הסטנדרטים של ענקית החיפוש, אנו מתכוונים לכך שגוגל בנתה אלגוריתם המונחה לפי מאות נוסחאות שנועדו לבחון משתנים שונים הקשורים לאתר שלנו, לתוכן בו, לקישורים שבו, לקישורים ברחבי הרשת אל האתר שלנו ולהתנהגות הגולשים באתר שלנו. כל אלה מספקים מידע לבוט של גוגל שעל פי הסטנדרטים שגוגל הציבה – מעניק לנו ניקודטוב ולא טוב. אם תבצעו פעולות התואמות את מה שגוגל מבקשים להציע ללקוחותיה תזכו בנקודות חיוביות. אם תבצעו פעולות לא חוקיות, מתחכמות או קידום כובע שחור מה שנקרא (מיני פעולות שמפעילות מניפולציות על מנוע החיפוש כדי לקדם את האתר במהירות אך גוגל לא אוהבת אותם כיוון שאינם מספקים ערך לגולשים) אתם עשויים להינזק בדירוג שלכם וגוגל אף יכולה לחסום את האתר שלכם מתוצאות החיפוש גם כן. עדכוני גוגל אלו עדכונים הנערכים מאות פעמים בשנה באלגוריתם של גוגל כאשר מרבית העדכונים הללו הם מינוריים ולא ישפיעו או כמעט ולא ישפיעו על הדירוג שלכם בגוגל. פעם בשנה-שנתיים יש עדכון אלגוריתם גדול ומשמעותי יותר הנקרא עדכון ליבה. עדכון שכזה עשוי לגרום לשינויים דרסטיים בדירוג בין אם לאתר שלכם או לאתרים אחרים במידה ואלה אינם עומדים בסטנדרטים החדשים של עדכון הליבה של גוגל.

קידום אתרים – אז והיום:

עדכוני גוגל למעשה גורמים לשינויים במנוע החיפוש ונועדו כדי לשפר את התוצאות עבור הגולשים. הם נועדו כדי לספק לגולשים תוצאות רלוונטיות ועדכניות יותר מאשר בעבר ולהימנע ככל הניתן מבעלי אתרים המבצעים פעולות שמנסות לנצל פתחים באלגוריתם כדי לקפוץ בדירוגים. בעבר למשל היה מספיק למלא את הרשת בקישורים לאתר שלנו – ולא משנה איזה קישור, מהיכן, איך הוא מופיע ומה רמת האיכות שלו – אנשים פשוט קישרו מכל מקום ובכל דרך. מה שהיה חשוב זה היה הכמות ובשל כך נוצר הרבה ספאם ואתרים ללא תוכן וללא ערך לגולשים הוצגו במקומות הראשונים מה שהפחית מהערך של גוגל. לאחר כמה עדכוני ליבה חשובים גוגל החלה לבחון את איכות הקישור ואת איכות האתר המקשר. כך אתרים רבים ניזוקו, באתר אתרים ללא ערך ומלאי קישורים ואלו אתרים שבעליהם השקיעו בתחום איכותי עבור הגולשים – קודמו.

טיפים למציאת חברה לקידום אורגני מוצלח:

בחיפוש אחר חברה לקידום אורגני מוצלח כדאי יהיה לבדוק את תיק העבודות של החברה, את הניסיון שלה והתוצאות שהיא מספקת בשטח. חשוב שיהיה לכם כימיה ויחסים טובים עם נציגי החברה המטפלים בכם כדי שתרגישו בנוח לשאול שאלות מפעם לפעם, ללמוד ולהתעניין על הדרך וגם להבין מה הם עושים עבורכם. חשוב לעבוד עם הסכם עבודה מסודר ומקצועי. לפרטים נוספים והצעת מחיר אטרקטיבית לקידום האתר שלכם בגוגל צרו עמנו קשר באתר או בטלפון ונשמח להכיר אתכם!

Go to top of page