social-media-763731_1920

מתי שיווק ברשתות החברתיות יהיה יעיל יותר מקידום בגוגל?

יצירת קהילה סביב מוצר ברשתות החברתיות יכולה להעלות מכירות

להגיע לעמוד הראשון בתוצאות החיפוש בגוגל – זוהי השאיפה העיקרית והברורה של בעלי עסקים, השוכרים את שירותיה של חברת קידום אתרים, בדרך כלל. כולם כיום יודעים עד כמה הקידום האורגני הוא יעיל, אבל ישנם כמה נושאים נוספים שכדאי לחשוב עליהם, כאשר בונים תכנית לשיווק דיגיטלי של עסק מסוים. מצד אחד, זה נכון שמיקום אטרקטיבי בסולם של גוגל עושה את העבודהברוב המקרים, אבל ישנם עסקים מסוימים שדווקא פרסום ברשתות החברתיות יועיל להם הרבה יותר. מעניין להכיר את האופן שבו פייסבוק, למשל, יכולה להפוך לפלטפורמה הכי רלוונטית עבור חנויות מסוימות ולהפוך את היידע הזה לכלי שימושי ואפקטיבי, כזה שיסייע לקידום מכירות מקסימלי שבאמת ימצה את הפוטנציאל של העסק.

לאילו סוגי עסקים יתאים השיווק ברשתות החברתיות?

מהותה של פייסבוק, למשל, היא יצירת קהילה סביב נושא מסוים – זוהי הסיבה שקבוצות ממגוון בלתי נגמר של תחומים, עולות לאוויר מדי יום ביומו. זוהי גם הסיבה שכאשר עסקים מהסוג שיכול לדברלקהילות מובחנות, מעוניינים לפרסם את העסק, פייסבוק יכולה להוות עבורם מקום נפלא לעשות בו את זה. עסק שמוכר קורקינט חשמלי למשל, או פריטים אחרים העוסקים בספורט, באופן טבעי מחבר בין בני אדם שאוהבים להתאמן ביחד. באותה מידה גם חנויות אופנה, או חנויות העוסקות בתחביבים של אנשים, יכולות להתאים מאוד לפרסום ברשת חברתית כמו פייסבוק, שניתן באמצעותה לפנות לקבוצה מאוד מאופיינת של לקוחות פוטנציאליים, במקרה הזה של חובבי ספור, או אופנה – שאף סביר להניח שיהפכו ללקוחות משלמים בקלות יתרה אצל העסקים המפרסמים.

מדוע במקרים מסוימים הפרסום ברשת החברתית יהיה יעיל יותר מהקידום האורגני?

כדי להגיע לאתר שנמצא בעמוד הראשון בתוצאות החיפוש בגוגל, יש להקיש, מן הסתם, ביטוי מסוים בחיפוש בגוגל. רבים מבני הדור החדש אינם עורכים חיפושים שכאלה, אלא שוהים את מרבית זמן הגלישה שלהם דווקא ברשתות החברתיות. זהו, למעשה, קהל לקוחות פוטנציאליים אדיר וגדול מאוד בהיקפו, שבעלי עסקים עלולים לפספס אם לא ינקטו באסטרטגיית שיווק שכל-כולה מוכוונת לרשת החברתית. בין אם באמצעות פרסום ממומן בפייסבוק, או על ידי יצירת דף ובניית תכנית לקידום אורגני בפייסבוק – מדובר על גולשים רבים שזוהי, בעצם, הדרך העיקרית אם לא היחידה להגיע אליהם ולהניע אותם לפעולה.

אנשים אוהבים להיות חלק מקבוצה – וכך גם עורכים את הקניות שלהם

בנוסף, כאמור, השייכות לקהילה היא כשלעצמה מנוע רב עוצמה לקידום מכירות. כאשר אנשים מרגישים שהם מבצעים רכישה ביחד עם חבריהם לקבוצה, הם מחזקים את התחושה שלהם בפני עצמם לגבי כדאיות הקנייה. השילוב המאוזן והמותאם באופן ייעודי לכל עסק, בין תכנית קידום אורגני וממומן בגוגל, לבין אסטרטגיית קידום ברשתות החברתיות – הוא זה שיכול להוביל למיצוי פוטנציאל המכירות של עסק המשווק אונליין.

Go to top of page