תוכן – אלמנט חשוב ומרכזי בקידום אתרים

העובדה שגוגל אוהב תוכן וקשה לקדם אתרים ללא תוכן היא אינה חדשה. אבל כדי להבין עד הסוף למה חשוב שהתוכן הזה יהיה איכותי ומקצועי צריך להיכנס מעט יותר לעובי הקורה.

לא ניתן לקדם בלי מחקר מילות מפתח ושילוב שלהן בתוכן

מחקר מילות מפתח הוא בדרך כלל אחד השלבים הראשונים בקידום אתרים ויש ברשת לא מעט כלים שבאמצעותם אפשר למצוא את מילות המפתח שרלוונטיות לאתר הן מבחינת מה שהמשתמש מצפה למצוא והן מבחינת הרלוונטיות לנושא האתר. לדוגמה, אם יש לנו אתר למכירת כלי נגינה, לא מספיק שנמצא מילות מפתח שקשורות לנגינה, אלא נצטרך גם למצוא כאלו שמראות על התעניינות ברכישה. לדוגמה, “גיטרה לילדים”. אחרי שיש לנו את מילת המפתח, אנחנו צריכים לבצע כתיבת תוכן רלוונטית אליה, אך התוכן צריך להיות מספיק איכותי ובעל ערך כדי שגוגל ישים לב אליו. אחרת האתר שלנו לא יהיה שונה מאתרים אחרים שמתחרים בנו. גם אם יש לו “תשתית קידום” כמו כמות גדולה של קישורים נכנסים, זה לא תמיד יהיה מספיק…

כתיבת תוכן איכותי היא בסופו של דבר הדרך שלנו למכור

בסופו של דבר, מרבית בעלי האתרים רוצים למכור, למשוך מפרסמים, לגייס כספים וכו’. לכן התוכן שלנו חייב להיות מספיק מקצועי כדי שהקורא יבין שמי שעומד מאחורי האתר הוא הוא רציני, בין אם זהו אדם, עסק או ארגון. לפיכך, תוכן לא מקצועי, כזה שכתוב בצורה עילגת או פשוט לא מחדש כלום בדרך כלל לא יעשה את העבודה… מעבר לכך, כאשר התוכן מתאים למה שהגולש באמת רוצה למצוא (כפי שכבר ציינו), יש גם סיכוי גבוה יותר שהוא יופיע בתוצאות עבור מילות המפתח שאותן בחרנו. למשל, לא סביר שגוגל יחליט להציג עמוד על מבנה המנוע כשמישהו מחפש רכב מיד שנייה, אך הוא כן עשוי להציג עמוד כזה עבור אתר ללימודי תיאוריה.

כתיבת תוכן היא חלק מבניית קישורים, אחד האלמנטים החשובים ביותר ב-SEO

כחלק מתהליך הקידום, אנחנו לא ממלאים רק את האתר שלנו בתכנים, אלא גם משתפים פעולה עם מקדמים אחרים כדי לבנות לעצמנו קישורים או לקבל מהם תנועה (לדוגמה, כתיבה בבלוג נחשב יכולה להביא לנו לקוחות פוטנציאלים חדשים). על מנת שהקישורים האלו יהיו איכותיים, הם צריכים להגיע מעמודים איכותיים גם כן. לכן, השאיפה שלנו היא שהתוכן הזה יעמוד בכל הסטנדרטיים שהצבנו לעצמנו עד כה. ואם אפשר, שגם ישמור על האינטרס והמסרים שאנחנו רוצים להעביר, בין היתר על ידי קישור לעמודי “מפתח” אצלנו באתר.

לסיכום

לא סתם אומרים שהתוכן הוא המלך וחברת גוגל משכללת את האופן שבו האלגוריתם שלה קורא ומפענח תוכן כמעט כל יום. לכן, היום גם המשפט “כתיבת תוכן זה לא רק לגוגל” הוא סופר חשוב והתוכן שלנו צריך גם לספק ערך מוסף לגולש שקורא אותו.

Go to top of page