למה כדאי להקים חנויות מקוונות בנוסף לחנויות הרגילות

לא היה צריך לחכות למגפה כלל עולמית כדי להבין, ששופינג אונליין הולך ומשתלט על החיים של רוב האנשים. גם אתם, ככל הנראה, קניתם לא מעט פריטים ברשת - עוד הרבה לפני שהקורונה התחילה. עם זאת אין ספק שהפריחה של חנויות מקוונות קיבלה דחיפה משמעותית בשנת 2020, בזכות או אולי בגלל התפשטות המגפה. רבים מאלו שעד עכשיו הצליחו להימנע מלהזמין אוכל או ביגוד באופן מקוון, הבינו בשנה החולפת שזוהי הדרך היחידה האפשרית לקבל את הפריטים הללו, מבלי להיתקל באנשים אחרים ולהסתכן בהידבקות. מה זה אומר לגבי הכדאיות של תחזוקת חנויות פיזיות בימינו?

ההבדל העיקרי בין חנות מקוונת לפיזית – חווית השירות

למרות היקף המכירות ההולך וגדל, ישנם לא מעט בעלי עסקים שמתעקשים לתחזק חנות פיזית, לצד העסק המקוון, גם בתקופות המאתגרות יותר מהבחינה של הכדאיות הכלכלית. האם זה משתלם? מתברר שכן אבל זה תלוי בלא מעט גורמים. ענף האופנה למשל, שהוא מהמובילים בתחום האיקומרס, רק הלך ופרח בתקופת הקורונה ונדמה שרכישת נעלי נשים או ביגוד באון ליין היא כבר פעילות כל כך ברורה מאליה – שרבות מהנשים מעדיפות מלכתחילה לעשות את הקניות שלהן ברשת, בלי קשר לאם יש או אין סגר במדינה. למרות זאת ובעיקר אצל נשים מבוגרות יותר, כאלה שפחות מורגלות בחיי היום יום שלהן לקניות באינטרנט, ניתן לראות שאת חווית השירות שמעניקה חנות פיזית וותיקה ואהובה או רשת כל בו שהן רגילות ללכת אליה במשך כמה עשורים, קשה מאוד להחליף ברכישה ברשת. אותן נשים יעדיפו להמשיך ולקנות בחנות הפיזית בגלל בעל העסק המוכר, או בגלל הקרבה לביתן או שפע של בגלל סיבות רבות אחרות – שמבחינת בעלי המקום רק הן כשלעצמן מצדיקות את המשך הפעילות העסקית בחנות הזו, על אף שהיא דלילה.

בניית אתרים איכותית שמייצרת חנות מקוונת עם חווית שירות נהדרת

בדיוק בגלל הסיבות הללו, בוני אתרים צריכים להיות מצוינים בתפקידם ולהבין את המהות של העסק שעבורו הם בונים אתר ואת הסיבה שהוא מחזיק מעמד שנים רבות - וכך להצליח להעביר בצורה המיטבית את חווית השירות, שהלקוחות הוותיקים מחפשים לקבל וספקנים לגביה כל כך. הרעיון הוא להביא לידי ביטוי את חווית הגלישה האופטימלית, בכל אחד ואחד מהאספקטים באתר: החל מהעיצוב של דף הבית, דרך נוחות הגלישה והמעבר בין הקטגוריות השונות, הטקסטים והמידע שמובא לצד כל תמונה של פריט, התוכן והערך המוסף שלו, הנגישות לגולשים עם מוגבלויות שמיעה או ראייה וכל דרך שיכולה להתבטא באתר, לרבות כפתורי האינטראקציה עם הגולש. בניית אתרים איכותית משמעותה לא בהכרח להחליף את החנות הפיזית, אלא לייצר חוויה חדשה שהיא מעניינת ומושכת מספיק, בכדי לגרום גם ללקוחות חדשים לבחור בדרך הרכישה הזו – ובו בעת גם לעודד גולשים וותיקים שרגילים לקנות ברשת וחשופים לתחרות הרבה הקיימת, לחזור ולקנות מאותו האתר פעם אחר פעם.

 שופינג אונליין (2)

Go to top of page