שיווק דיגיטלי
שיווק דיגיטלי הוא בין הגורמים החשובים ביותר והמשמעותיים ביותר בכל הקשור להצלחה עסקית, בעיקר כשמדובר בעסקים קטנים ובינוניים. גם אם טרם יצא לכם להכיר את הביטוי, אין לנו ספק שיצא לכם להיחשף לכלים שבהם נעשה שימוש במסגרת אפיקי השיווק הדיגיטלי. זאת כיוון שהכוונה במונח שיווק דיגיטלי היא לכל פעולה שיווקית שהיא, המבוצעת באחת מהפלטפורמות הדיגיטליות דוגמת פייסבוק, יוטיוב, גוגל ועוד.
אז אם לאחרונה יצא לכם להיחשף לקמפיין מדליק ביוטיוב, למודעת פרסומת שהופיעה יש מאין בעמוד הפייסבוק שלכם, לקידום אתרים אורגני או למודעה ממומנת שהוצגה בראש רשימת תוצאות החיפוש של גוגל, הרי שיצא לכם להיחשף לכלים שונים הנכללים תחת הגדרת המטריה, שיווק דיגיטלי. במאמר שלפניכם נפרט אודות החשיבות של אפיק שיווק זה עבור ההצלחה של עסקים קטנים ובינוניים.
חשיפה לקהל עצום של לקוחות פוטנציאליים
עם כל הכבוד לאמצעי הפרסום המסורתיים, אין כיום דרך טובה יותר להגיע לקהל לקוחות גדול מאשר השיווק הדיגיטלי. לאורך השנים האחרונות זכינו לראות קמפיינים דיגיטליים שהצליחו לסחוף אחריהם מיליוני גולשים ולהפוך תוך ימים ספורים לשיחת היום.
ניטור כדאיות ההשקעה בזמן אמת
יתרון משמעותי נוסף שיש להזכיר דווקא בהקשר של עסקים קטנים ובינוניים, בא לידי ביטוי ביכולת לנטר את מידת הכדאיות של ההשקעה בזמן אמת בכל רגע נתון. הכוונה היא לכך שניתן לדעת מה היא תרומתו של הקמפיין הדיגיטלי לתהודה שנוצרה בקהל הגולשים, להבין האם המודעה שפרסמתם בגוגל הביאה לכניסות איכותיות לאתר שלכם ולזהות מהלכים לא יעילים בזמן אמת.
גמישות אופטימאלית
היכולת לבחון את רמת היעילות בזמן אמת מביאה אותנו ליתרון נוסף, הקשור למידת הגמישות של השיווק הדיגיטלי. אם מדובר למשל בשלטי חוצות או פרסומות ברדיו ובטלוויזיה – שבהם לאחר שהקמפיין יצא לדרך האפשרות לבצע שינויים אמנם שרירה וקיימת, אך עלות השינויים לנצח תהיה גבוהה מאוד – הרי שלרוב במהלכי שיווק דיגיטליים קל מאוד לבצע שינויים.
אם לדוגמה תבינו בשלב מסוים כי מילות המפתח שבהן בחרתם לצורך הצגת מודעת Google AdWords אינן רלוונטיות עבורכם ואינן מספקות את הכניסות שלהן ייחלתם, בקלות רבה ביותר ולמעשה בלחיצת כפתור, תוכלו להחליף אותן באחרות. הקמפיין החדש שהשקתם בפייסבוק לא יצר את הבאז המתבקש? בקלות אין קץ תוכלו להסיר אותו מבלי לשלם ולו שקל אחד מעבר למה שהשקעתם בו עד כה.
פילוח מדויק של קהל היעד
היתרון האחרון שברצוננו להזכיר, נוגע לאפשרות הייחודית של הכלים הדיגיטליים לפלח את הגולשים לפי פרמטרים שונים. באופן הזה באפשרותכם לגרום לכך שהפרסומות שלכם יגיעו רק ללקוחות הפוטנציאליים שלכם, בדגש על לקוחות שרוב הסיכויים שירצו להשתמש בשירות שלכם או לרכוש את המוצרים שלכם. כך למשל ניתן כיום לנתח את הרגלי הגלישה של הגולש ולהציע לו שירותים או מוצרים מסוימים הרלוונטיים ספציפית לתחומי העניין שלו. בדיוק באותו האופן באפשרותכם לפנות רק לקהל המתגורר באזור מסוים, לשכבת גיל מסוימת בלבד ועוד.