השפעת המדיה המגוונת על מיקום האתר
עולם הקידום הולך ומתפתח, רק לפני כמה שנים שמענו את המשפט האמור מפיהם של מאות מקדמי אתרים "התוכן הוא המלך". למעשה זה נכון מאוד שהתוכן הוא המלך, רק שישנם מקדמי אתרים שלקחו את המשפט הזה למקום אחר לגמרי והתעסקו בתוכן מלולי בלבד, ללא התעסקות במדיה ממגוון הסוגים הקיימים באינטרנט.
צריך להבין מהו תוכן
איש חכם אמר את המשפט "תמונה אחת שווה אלף מילים" אלה מכם שמבינים בעולם התוכן הדיגיטלי, בטח יודעים כמה קשה לכתוב אלף מילים על נושא מסויים, וכמה מאמרים כאלה חודש בכדי לדאוג לרענון של תוכן.
תוכן שמורכב מ – 1000 מילים, לא חייב להיות תוכן איכותי, למעשה תוכן שמורכב רק ממילים הוא לרוב תוכן משעמם שקשה לקרוא את כולו, אלא אם היוצר של התוכן עשה את החלוקה לפסקאות בצורה מאוד איכותית וממוקדת תוך מחשבה מעמיקה על תתי הנושאים והשאלות של הגולשים המגיעים לקרוא את התוכן.
אז מה הפתרון?
שילוב של תמונות בתוך התוכן יכול להעשיר את התוכן, אפשר להוסיף תרשימי זרימה המצויירים בתוך תמונה, סתם תמונות אווירה או תמונות קשורות שיגרמו לגולשים להמשיך ולקרוא את הכתוב. אתרים שמקודמים היטב מכילים בתוכם מלבד טקסט, הרבה תמונות איכותיות הקשורות לנושא ועוזרות לגולשים לקבל תשובות לשאלותיהם.
וידאו – מאז העלייה של יוטיוב לשלטון מוחלט בעולם הוידאו באינטרנט, נעשה שימוש נרחב בסרטוני וידאו. צפיות ביוטיוב נעשו לנתון חשוב להצגת פופולריות הסירטונים, וזאת בכדי לפרסם מוצרים בצורה סמוייה, להעלות הסברים איכותיים, דוגמאות ומדריכים שונים באינטרנט. לדוגמא אם אנחנו מתעסקים בקידום של אתר מתכונים, אנחנו יכולים להוסיף מלבד מפרט של המתכון, סרטון וידאו המראה את כל השלבים של ההכנה של האוכל.
למה המדיה המגוונת עושה את העבודה?
יש כמה סיבות מרכזיות שמובילות את ההצלחה של אתרים המכילים מדיה מגוונת בקידום אתרים אורגני לראש תוצאות החיפוש.
תוכן עשיר הוא פשוט מעניין – כאשר גולשים מתעניינים בדבר מסויים קורים כמה דברים בו בזמן שגורמים לסיגנלים חיוביים למנועי החיפוש (כמובן לגוגל), הדבר הראשון הוא זמן שהייה גבוה מאוד באתר, המצביע על התעניינות הגולשים בעמוד הספיציפי, הדבר השני הוא שיתוף של העמודים המעניינים עם גולשים אחרים ברשת חברתית, דבר שמוביל תנועת הפניה מרשתות חברתיות לאתר ומפעיל סיגנל חברתי של גוגל המסמן לו שיש דיבור על התוכן. הדבר השלישי שקורה הוא קישורים טבעיים של גולשים שקראו את המאמר ומצאו לנכון לשתף אותו בקבוצות דיון המתאימות לכך ומהוות חלק מתחומי העניין שלהם.
לסיכום נסגור בהתאם לפתיחה:"התוכן הוא המלך" – המשפט הזה באמת נכון אם מבינים את המילים שעומדות מאחוריו ומכניסים תוכן רב איכותי ומגוון הכולל בתוכו טקסט, תמונות, וידאו וקבצים להורדה (במידת הצורך). אם עושים את עבודת התוכן בצורה איכותית שכזו ושומרים על סימני פיסוק בטקסט, איכות בתמונות ובכל שאר המדיה – מקבלים אתר מלך. במידה והתוכן אינו מושקע והוא לא איכותי, קורה דבר הפוך, התוכן הוא העבד ולא המלך.
המאמר בשיתוף Xsite seo המתמחה בשיווק אתרים באינטרנט וקידום אתרים מקצועי.