מיתוג עסקי – ספר מותג – בשביל מה?
ספר מותג הינו מקבץ של חוקים אשר מסבירים את הבסיס שעליו בנוי המותג הספציפי שלכם, הן מבחינה קונספטואלית והן מבחינה ויזואלית. ספר מותג מספק הסבר על פרמטרים שונים אשר מגדירים את המותג על מגוון רבדיו כגון:
מהות המותג, מה היעדים, מי קהל היעד, מי עומד מאחוריו, מה האידיאולוגיה שעליה מבוסס המותג ועוד. בנוסף, בספר המותג מוגדרים פרמטרים טכניים כגון: כיצד יש להציג את הלוגו באופן נכון, באילו צבעים יש להשתמש במדיות השונות (למשל צבע כחול בפייסבוק ולבן בשילוב עם כחול בשלטי חוצות), ספר מותג יכול להסביר באילו צבעים יש להשתמש בכדי לפנות לקהלי יעד שונים, באילו פונטים יש להשתמש בכותרות וטקסטים, הגדרות של "טון הדיבור" (סגנון קופירייטינג), מה סגנון הצילום אשר משקף את מהות המותג באופן הטוב ביותר, כיצד יש ליישם את כל הנ"ל בפלטפורמות שונות כגון ברושורות, על אילו עקרונות יש להתבסס בבואנו לבנות מודעות בשלטים, באינטרנט וכ'ו, כיצד נראה עיצוב גראפי אשר משקף את מהות המותג. בכדי להפיק ספר מותג טוב, ראוי כי כל הסבר ילווה בדוגמאות הממחישות את הנאמר.
אם כן, לשם מה אנו זקוקים לספר מותג?
ספר מותג מאפשר עקביות בפרסום, במיתוג עסקי ובשיווק – ולעקביות ישנו תפקיד חיוני בהצלחת המותג. עקביות מאפשרת לקהל הלקוחות להתחבר פסיכולוגית ורגשית למותג, ללא חשש משינויים מהותיים וזו אף מספקת ביטחון ותחושת היכרות. אותה תחושה אשר תמנע מהלקוחות שלך לפנות לבית עסק אחר. ספר מותג מאפשר לעובדי החברה להתחבר אל מהות המותג, להשתמש בהגדרות שניתנו להם בכדי ליצור אחידות בכל הנעשה בתוך ההתרחשות הפנים אירגונית וכמובן להקרין אחידות זו גם כלפי חוץ. ספר מותג חיוני למחלקת השיווק, בייחוד כאשר עובדים בה מספר גורמים וכל אחד בעל קונספט וסגנון משלו – הספר יסייע ביצירת סגנון אחיד למרות ריבוי היוצרים והפועלים.
יתרה מכך, ספר מותג טוב אינו מגביל את העוסקים בשיווק, אלא מתווה את הכללים הבסיסיים לאחידות המותג ועדיין משאיר מספיק מרווח פעולה לכל היוצרים בכדי להביא את הטאץ' הייחודי שלהם לקמפיין ספציפי.
תוכלו להסתייע בספר מותג בבואכם לגייס פרילאנס אשר יספק לכם לדוגמא עיצוב גראפי של מודעה ספציפית, כך שיוכל להתאים את העיצוב לחזון המותג, לצבעים ולקונספט השיווקי. זכרו – הלקוחות אינם אוהבים שינויים גדולים, אלא את מה שמכירים ואוהבים ועל כן, כאשר פרמטרים מסוימים שמזוהים על ידי הציבור במותג הם עקביים, הלקוחות חוזרים ברצון ודי רק להזכיר מותגים כגון קוקה קולה, אפל ומייקרוסופט כדי להמחיש את חשיבות העקביות במיתוג עסקי וכאן בדיוק תפקידו של ספר המותג.
בג'נסיס, יש לנו הניסיון וההבנה בכדי לבנות עבורכם ספר מותג מקצועי אשר יסייע באחידות, עקביות ובמיתוג עסקי נכון של העסק. אז אם גם אתם רוצים להוסיף ממד של זהות בנויה ומוצקה למוצר/שירות שלכם, צרו עמנו קשר ונשמח לעמוד לשירותכם!