שיווק ברשתות החברתיות
שיווק ברשתות החברתיות
שיווק ברשתות החברתיות הפכה למעין מילת קסם שהרבה מאוד חברות שיווק באינטרנט ואפילו אנשים שמקדמים את העסק שלהם בכוחות עצמם משתמשים בה, אבל המציאות מראה שהתיאוריה הרבה יותר קלה מהביצוע שלה בפועל. העובדה שהרשתות החברתיות הפכו להיות דומות יותר למנועי החיפוש כמו גוגל ומשנות את האופן בו העדכונים השונים מוצגים למשתמשים מדי מספר חודשים, הופכת את המשימה למאתגרת אפילו יותר.
שיווק באמצעות הפרופיל האישי
שיווק באמצעות הפרופיל האישי בדרך כלל מתבצע על ידי שליחה של סטאטוסים שונים לרשימת העוקבים או החברים של המשתמש, כאשר בגוגל פלוס ניתן גם לשלוח התראה באמצעות הדואר האלקטרוני. עם זאת, במקום לשלוח את העדכון בצורה עיוורת, לעיתים רצוי לחפש קודם כל קבוצה או קהילה רלוונטית בעזרת החיפוש הפנימי של הרשת על מנת להגיע לקהל יעד ממוקד יותר (חלק מהקבוצות דורשות אישור של מנהל לפני שאפשר להצטרף אליהן). בלינקדין יש אפשרות נוספת למחפשי עבודה לשלוח הודעה ישירות אל איש המפתח שפרסם משרה מסוימת.
קידום של עמודים עסקיים
לינקדין, פייסבוק וגוגל פלוס מציעות כיום למשתמשים ליצור עמודים עסקיים (בלינקדין אלו עמודי חברות) בעזרתם קל יותר לשווק את החברה או העסק.
יש כמה דגשים עיקריים שחשוב להקפיד עליהם על מנת לעשות זאת בצורה אפקטיבית : תזמון, מקוריות ודיון
- תזמון – ככל שמפרסמים את העדכון בשעה הקרובה יותר לשעת השיא בה הכי הרבה מקהל היעד הפופולארי נמצא בתוך הרשת החברתית, כך טוב יותר. בפייסבוק אפשר לקבל מדד טוב לכך באמצעות "נתוני כניסה -> פרסומים -> מתי האוהדים שלך מחוברים".
- מקוריות ושימוש במדיה - לאחרונה פייסבוק וגוגל פלוס דוחפות שימוש במדיה עשירה ובכלל זאת תמונות וקטעי וידאו, כך שחשוב להשתמש בהן על מנת לקבל חשיפה מקסימאלית לכל עדכון. מעבר לזאת, כדאי להיות מקוריים ולא להסתפק רק בהדבקת קישורים מהאתר שלכם. לדוגמה, אפשר לשלב אלמנט תחרותי כמו למשל תחרות שליחת תמונות של הגולשים עם מוצרי החברה.
- דיון – זכרו שכאשר אתם מעלים עדכון מסוים שהגולשים מגיבים אליו, הם מצפים לקבל תגובה גם מכם ולא רק אחד מהשני. כמו כן, אחד הדברים השנואים ביותר על הגולשים, כפי שפוליטיקאים רבים למדו על בשרם בבחירות האחרונות, הוא מחיקה של תגובות לגיטימיות, גם אם יש בהן ביקורת, ולכן השתמשו בכך רק כמוצא אחרון כאשר ברור לכם שהגולש משתמש ברשת החברתית על מנת לקבל תשומת לב ולא על מנת לעורר דיון אמיתי.
לסיכום – השתמשו בהיגיון בריא
כפי שאפשר לראות, בכל מה שקשור לשיווק ברשתות חברתיות, אין נוסחאות קסם ומרבית פעולות השיווק האפקטיביות מסתמכות בעיקר על הניסיון והפעלת היגיון בריא, בנוסף למעקב אודות השינויים שמפרסומות הרשתות החברתיות עצמן, ולכן רצוי להציץ מדי פעם בבלוג הרשמי שלהן.
למידע נוסף על אודות שיווק ברשתות החברתיות – http://www.optiwise.co.il/web2