21 בדצמבר 2013|
של root|
כשמדברים על קידום אתרים בגוגל, הכוונה היא בדרך כלל לאותו ענף שבו מתחילים לקדם את האתר שאתם רוצים כלפי מעלה בתוצאות החיפוש. ככה כולנו מכירים אותו. הרי זה בדיוק העניין, לא? ההגדרה בויקיפדיה אומרת שהמטרה של קידום אתרים היא שיפור מיקום האתר במנועי החיפוש.
אבל היום אנחנו רוצים לדבר איתכם משהו אחר לגמרי. השירות החדש יותר שנמצא היום בעולם האינטרנט, שזה שירותי מחיקת תכנים שליליים באינטרנט, שהיום אנחנו נרחיב מעט על השירות הזה, כדי להכיר לכם את השירותים החדשים שקיימים היום בעולם האינטרנט.
קראו עוד
15 בדצמבר 2013|
של root|
בשנים האחרונות עולם בניית האתרים עבר שינויים משמעותיים. כל בעל עסק יודע היום שבנייה של אתר רגיל ופשוט לעסק שלו כבר מזמן לא מספקת את הסחורה. בעבר, כאשר האינטרנט היה בחיתוליו, עסק שהיה לו אתר אינטרנט נחשב לעסק מצליח ומשקיע במיוחד. לא כל אחד השתמש אז בפלטפורמה השיווקית הזאת. אך בעשור האחרון, עסק עם אתר אינטרנט הוא כבר ממש לא דבר נדיר ומיוחד. היום, כל משרד פרסום ממליץ ללקוחותיו לקדם ולפרסם את העסק שלו ברשת האינטרנט במגוון הדרכים הקיימות.
בנושא של התפתחויות טכנולוגיות תמיד יש את הדיון בסגנון ביצה ותרנגולת. קשה לדעת אם הטכנולוגיה משנה את החברה או להיפך ובעצם האם העולם המודרני החדש שלנו הוא תולדה של הצרכים שלנו כחברה או כפרטים, או שהטכנולוגיה עצמה היא זו שמובילה אותנו קדימה וגורמת לשינויים חברתיים.
גלישה סלולרית בצמיחה
אותו עקרון בא לידי ביטוי בצורה מובהקת בתחום הגלישה באינטרנט. מאז ההתפתחות של המכשירים הניידים, סמארטפונים וטאבלטים למיניהם, אחוזי הגלישה הסלולרית הולכים ועולים מיום ליום. עד לפני כמה שנים הגלישה באינטרנט התאפשרה ממחשב נייד בלבד. לאחר מכן התפתחה גלישה אלחוטית שאפשרה שימוש גם בלפטופ.
אך השינוי המשמעותי הגיע עם המצאתו של הסמארטפון. כאשר מרבית בני האדם מחזיקים בסמארטפון בשימוש יומיומי, אין פלא כי הגלישה הסלולרית הפכה לתופעה כה מרכזית.
בניית אתרים חדשה
גלישה סלולרית מחייבת שינוי תפיסתי בתחום של בניית אתרים. בניה של אתר סטטי שישמש לגלישה נייחת היא אופציה שממש לא מתאימה לעולם של היום. חברות בניית אתרים חייבות היום לדעת לספק ולהמליץ ללקוחותיהם על בנייה של אתרים מותאמים. הכוונה באתר מותאם היא שהוא ידע להתאים את עצמו לסוג המכשיר שממנו מתבצעת הגלישה. המטרה היא שהאתר יעבוד בצורה אופטימלית ומלאה בכל מכשיר ממנו יבחר הגולש להגיע אליו. ניתן לראות היום עדיין הרבה מאוד אתרי אינטרנט ותיקים שבעליהם לא הפנימו את השינויים שחלו וכאשר אנו מנסים לגלוש אליהם דרך הסמארטפון למשל, האתר לא נראה במלואו, הפונקציות בתוכו לא מתפקדות, לא ניתן לראות תמונות ועוד הפרעות שונות בחווית הגלישה. בעל עסק חייב לדעת שמי שנכנס לאתר שלו וחווה חוויה שלילית, ממהר לצאת ממנו ודואג לא לחזור אליו בעתיד. כך שחוסר התאמה של אתר לגלישה העדכנית משמעותו איבוד מסה גדולה של לקוחות.
האם יש צורך בפיתוח אפליקציות
בדיון על הרגלי הגלישה של ימינו, מעבר לבניית אתרים מותאמים לגלישה סלולרית, צריך לקחת בחשבון גם את התחום של פיתוח אפליקציות. לא כל אתר הוא בעל פוטנציאל להצליח בגרסת אפליקציה. חשוב לקבל ייעוץ מקצועי מחברת בניית אתרים שתדע להתאים לנו את הפיתוח האינטרנטי שמתאים לנו. ישנם מקרים בהם לעסק יש ערך מוסף שמתאים לפתח עבורו אפליקציה. כמו למשל, אתרי הכרויות או אתרי קניות שהם יש משמעות לשימוש סלולרי בפונקציות שהאתר מציע. אם מדובר באתרים שמטרתם היא אספקת מידע בלבד, ניתן להסתפק בפיתוח אתר מותאם שישמור על הרלוונטיות שלו בהתאם להרגלי הגלישה של ימינו.
למידע נוסף: http://www.ekdesign.co.il/
קראו עוד
11 בדצמבר 2013|
של root|
כתיבת מאמרים והפצתם ברשת, אם דרך פירסומם באתר או באתרי מאמרים המיועדים לכך, היא אמצעי קל וזול לקידום אתרים. היום, כל בעל אתר או מקדם אתרים יודע שעל מנת להעלות את המיקום של האתר שלו במנוע החיפוש של גוגל, עליו לדאוג ליצירת תוכן מקורי ומעניין, כזה שימשוך את הגולשים אך גם יכיל את הביטויים אותם הוא רוצה לקדם. ניתן למצוא כיום במגוון אתרים העוסקים בקידום אתרים ברשת טיפים ועצות לכתיבת מאמרים וכן חוקים בסיסיים לכתיבת מאמרים, המסתמכים על ההוראות המגיעות מגוגל. למשל: שהטקסט יהיה מקורי ולא מועתק, שילוב נכון של ביטויי מפתח, אופטימיזציה לכותרות המאמר ולתגי המטא ועוד. על מנת שתוכן ימשוך גולשים לאתר עליו להיות מקורי ורענן אך גם כזה שמציע ערך מוסף לקורא. חשוב לזכור שכתיבה נכונה של מאמרים תביא לעלייה בנפח התעבורה לאתר ומכך גם לעלייה בדירוג במנועי החיפוש.
סוגי מאמרים לקידום אתרים
כיום ניתן למצוא ברשת מגוון גדול מאוד של מאמרים בנושאים שונים ובסגנונות שונים. כותבי מאמרים מנסים תמיד למצוא נקודה חדשה או זווית ראייה חדשה ומעניינת במטרה לכתוב מאמר שירתק את הקורא, ייתן לו ערך מוסף ויעלה את רמת האמינות של האתר. לרשות כותבי המאמרים נוקטים מספר כלים וסגנונות המתאימים לכתיבת מאמרים שמטרתם קידום אתרים או העשרת התוכן של האתר. ביניהם:
מאמר אינפורמטיבי – השיטה הנפוצה והמוכרת ביותר לכתיבת מאמרים. מאמר אינפורמטיבי כשמו כן הוא- מאגר המכיל את כל המידע הרלוונטי בנושא מסויים. אם זה מאמר היסטורי העוסק בהמצאת האופניים או כל מה שצריך לדעת על הגשת תביעה בבית משפט לתביעות קטנות. במקרה זה עורך הכותב תחקיר קצר על הנושא עלייו הוא כותב, וידאג לשלב במאמר את ביטויי המפתח הנחוצים לו.
סיפור אישי – גם זו גישה טובה ומוכרת לכתיבת מאמרים. לגולשים ברשת אין הרבה סבלנות לקרוא מאמרים ארוכים מפורטים, ואם הנושא לא ידבר אליהם הם ידלגו הלאה. לכן, כתיבת מאמרים בסגנון האישי היא דרך טובה לתפוס את תשומת ליבו של הקורא ולגרום לו להזדהות עם כותב המאמר. סגנון זה נתפס כאמין יותר בעיני הגולש כיוון שהוא מספק חוויה של אדם אחר בגוף ראשון.
טיפים- "עשרת הכללים ליצירת פרופיל באתר הכרויות" או "איך למצוא פעילויות בחינם לילדים" הם מסוג המאמרים הקלים ביותר לכתיבה. אלו מאמרים מהנים, אינפורמטיבים אך קלילים המציעים עצות וטיפים מועילים לגולש, ומכאן- ערך מוסף.
ראיון – ראיון הוא דרך נפלאה להוסיף תוכן איכותי לאתר שלך. מאמרים המוצגים לקורא במבנה של שאלות ותשובות (בדומה לראיון עיתונאי), הנערכים עם מומחה בתחום מסויים, כמו למשל- רופא המתמחה בהפריות או פרשן ספורט, מספקים עבור הקורא בדיוק את הערך הנוסף אותו הוא מחפש, בצורה קצרה ועניינית.
ביקורת או דעה – בבלוגים רבים נהוג לפרסם מאמרים בצורת ביקורת או דעה המשקפת את דעתו של הכותב על מוצר או שירות מסויים. כיום יש בלוגים המתמחים בביקורת על אופנה, ספרים, מוצרי טיפוח, מכוניות ועוד. כתיבת מאמרי דעה היא דרך לגיטימית לכתוב מאמרים, אך עם זאת, יש לקחת בחשבון שעל הביקורות להיות מהימנות ככל האפשר. אם באתר יתפרסמו רק ביקורות חיוביות או רק ביקורות שליליות הגולשים יבינו שמדובר באתר לא רציני או פרסומי וידירו משם את רגליהם.
שתייגת: מאמרים, קידום אתרים.
קראו עוד