מאמרים בחינם לקידום אתרים
קידום אתרים הוא תהליך מסובך ומורכב. ניתן לראות שחברות שמציעות שירותי קידום אתרים לא מתחייבות ללקוחות שלהן על תוצאות מסוימות, זאת בגלל התלות הגדולה במנועי החיפוש. עבודת קידום טובה יכולה להביא לתוצאות מצוינות במקרה אחד ואותה עבודה יכולה להוביל לתוצאות נמוכות במקרה אחר. המאפיין המרכזי של עולם קידום האתרים הוא הדינמיות שלו. בכל רגע נתון, יכולה חברת גוגל או חברה אחרת בעלת מנוע חיפוש לשנות את מרכיבי האלגוריתם העומד בבסיס מנוע החיפוש ולשנות את כל עולם הקידום בבת אחת. החכמה בתהליך קידום אתרים היא להיות קשוב לשינויים ולדעת להגיב אליהם בזמן ובאופן הנכונים.
עדיין ישנם כמה מרכיבים קבועים שנעשה בהם שימוש בתהליך קידום אתרים ושנחשבים כבעלי תרומה חיובית לתוצאות על בסיס קבוע. הכוונה היא כמובן לתוכן וליצירת קישורים. יש הרבה דרכים לייצר תוכן רלוונטי שיעזור לתהליך הקידום של אתר מסוים. חוץ מהעלאה של תכנים חדשים לאתר עצמו, ישנה אפשרות קלה ופשוטה לייצר תוכן שכולל גם קישורים חיצוניים והיא דרך פרסום במאגרי מאמרים.
מאמרים בחינם בשירות הכלל
חלק גדול מאתרי המאמרים ברשת כוללים מאמרים בחינם. הכוונה היא שגם מפרסם המאמר לא משלם על פרסום התוכן וגם הגולשים לא משלמים על הצפייה במאמרים. השירות החינמי הזה יצר מאגרים ענקיים של מאמרים שעומדים לשירות הכלל. גודלם של המאגרים גרם לאתרים אלו לגדול ולהיות משמעותיים יותר עבור מנועי החיפוש, לכן דרך זו הפכה לפופולרית מאוד בקרב מקדמי האתרים. חשוב לא פחות מנושא התוכן, היא האפשרות ליצור קישורים חיצוניים באמצעות מאמרים אלו. בכל מאגר מאמרים ישנם כללי כתיבה ברורים שמוצגים בפני כותבי המאמרים. כללי הכתיבה כוללים את כמות הקישורים שניתן להוציא מכל מאמר. בדרך כלל מדובר על שניים-שלושה קישורים במאמר אחד. בדרך זו ניתן להרבות את כמות הקישורים החיצוניים שמפנים לאתר אותו אנו מקדמים.
נכון שמנועי החיפוש כבר מכירים את האתרים הללו ויודעים שחלק גדול מהם מבוסס על קהילה של מקדמי אתרים שמייצרים תוכן לצורך קידום אתרים בעיקר. לכן, קישור מאתר מאמרים אינו הקישור הכי חזק שניתן למצוא עבור אתר מסוים. יחד עם זאת, מדובר באתרים גדולים, בעלי סמכות, שהסיכוי שמנוע החיפוש יתן להם משמעות בתוצאות הם גבוהים ביותר. מומלץ כמובן, לשלב פרסום מאמרים במאגרים אלו בתוך אסטרטגיה כוללת של תהליך קידום אתרים ולא להסתמך על טכניקה זו בלבד.