ארכיון
כל ההודעות בחודש פברואר, 2012
29 בפברואר 2012|
של root|
על עסקאות חילופי הקישורים הגרועות שיכולים להציע עבור קידום אתרים. המשך מהפוסט הקודם.
4. "אני רוצה את האתר הזה (אתר לקוח מושקע ומקודם) ובתמורה אני אתן לך את האתר הזה (אתר תמיכה/לווין/בלוג עלוב לצרכי קידום בלבד)"- בין מקדמי אתרים הוגנים נהוג להחליף אתר לקוח תמורת אתר לקוח, אתר תמיכה תמורת אתר תמיכה, עמוד ראשי תמורת עמוד ראשי ועמוד פנימי תמורת עמוד פנימי. מי שמציע לחרוג מההסכם הלא כתוב הזה בלי סיבה ממש טובה, מציע עסקה מפוקפקת למדי. היזהרו.
5. אם תתן לי_____ אני אקשר אותך לעוד הרבה מקומות/אתרים/מקדמים- בתרגום לעברית: אני מציע לך עסקה גרועה במיוחד אבל אני חייב לגרום לך לחשוב שייצא לך מזה משהו טוב… שומר נפשו ירחק.
6. קשקשנים- לא מעט מקדמי אתרים מאמינים שחייבים להחליף 30 מיילים לפחות לפני ביצוע החלפת קישורים. ההתכתבות שלכם נמרחת על שאלות טיפשיות, הצעות חסרות היגיון, חוסר הבנה בסיסי, חוסר תקשורת ורוח שטות כללית. אם ההחלפה לא זזה- רדו מהעניין. יש מספיק אתרים ברשת ואין סיבה להילחם על החלפת קישורים עם מישהו שרק רוצה לדבר (והרבה). כבר עדיף לכם בזמן הזה לכתוב מאמר עבור אתר מאמרים עם קישורים שיובילו לאתרכם.
7. מורידי קישורים- מקדמים שיש להם את העזות המצח להוריד קישורים שלכם, פרי החלפות קודמות, על דעת עצמם, מבלי לעדכן אתכם. אלו המקדמים הגרועים ביותר- חצופים, לא אמינים וחסרי אחריות. גם אם הם מציעים עולם ומלואו, סרבו בנימוס ועברו הלאה. חבל על הזמן שלכם.
שתייגת: מקדם אתרים, מקדמי אתרים, קידום אתרים החלפת קישורים.
קראו עוד
29 בפברואר 2012|
של root|
החלפת קישורים היא חלק בלתי נפרד מלוח הזמנים היומי של מקדם אתרים. כל מי שעוסק בתחום קידום אתרים יודע שחלק נכבד מהזמן עליו להקדיש לכתיבת מאמרים בתחומי האתרים שהוא מקדם והחלפת מיילים עם מקדמי אתרים אחרים בנוגע לשיתוף פעולה הדדי, קרי- החלפת קישורים. חלק ממקדמי האתרים הם אנשים הוגנים המציעים עסקאות חליפין הוגנות וחלקם מציעים הצעות שעיקרן "דפיקת" הצד האחר. הנה קווים לדמותה של עסקה שיש להימנע ממנה:
1. "האתר שלי אמנם חדש אבל…"- מקדמי אתרים שעובדים גם בתחום בניית אתרים ודורשים להחליף קישור בין האתר שלהם שנפתח אתמול בלילה עם פ.ר ותנועת גולשים שאינם קיימים לבין האתר שלכם שהושק לפני 5 שנים והפ.ר שלו הוא 4, הם לא רציניים. אי אפשר להחליף אייפד תמורת מסטיק בזוקה.
2. "אין לי בעיה להחליף אבל אני דורש שכל הקישורים שלכם באתר יהיו רלוונטיים לתחום בו האתר עוסק"- לכאורה, דרישה הגיונית. בסך הכל, אתם מתבקשים להימנע מהחלפת קישורים בין אתרים שתחומי העניין שלהם לא חופפים. אולם, שימו לב שהמקדם מתנה את עסקתו עמכם בדרישה הזו. רלוונטיות היא נושא לוויכוח. אם תחליטו בעתיד ששמלות כלה רלוונטי לאתרי הכרויות בגלל הקשר לחתונה מיוחלת, אתם עשויים לגלות שלא כולם חושבים ככה. במקרה הטוב, תזכו למייל זועם מהמקדם אודות הפרת הבטחה. במקרה הרע, הוא פשוט יוריד את הקישורים שלכם. אל תתחייבו לאיש בנוגע לכמות הקישורים באתרכם ו/או הרלוונטיות שלהם.
3. "זה שיש לזה את אותה הכתובת, זה לא אומר שזה אותו האתר"- אז זהו, שזה בדיוק מה שזה אומר. 2 עמודים שנראים שונים זה מזה לחלוטין אבל חולקים את אותה הכתובת התחילית יושבים על אותו ip והם לחלוטין אותו אתר. מטרת המראה השונה הוא לבלבל אתכם. המקדמים שעושים שימוש בעמודים מהסוג הזה הם, לכל הפחות, רמאים.
המשך בפוסט הבא…
שתייגת: מקדם אתרים, מקדמי אתרים, קידום אתרים החלפת קישורים.
קראו עוד
27 בפברואר 2012|
של root|
כתיבת תוכן לאתרי מאמרים היא אחת הדרכים הנפוצות לקדם את האתר שלך. זאת טכניקה שנמצאת בשימוש גם אצל מקדמי אתרים מקצועיים וגם אצל חובבים שרק רוצים לשפר את מצב האתר שלהם.
זהו מדריך מקוצר לעזור לבעלי אתרים או מקדמי אתרים בתחילת דרכם שמעוניינים לכתוב מאמרים לקידום האתר שלהם במנועי חיפוש.
1. תוכן מקורי.
אף אחד אינו אוהב מעתיקנים ומנועי החיפוש אינם יוצאי דופן. גם אם התוכן שלכם ואתם כתבתם את המאמר המקורי אי אפשר לשלוח אותו לכול אתר שמקבל מאמרים. מנועי החיפוש יודעים לזהות תוכן כפול ולהתעלם ממנו. גוגל אף מעניש את האתר ופוגע במיקום שלו במנוע חיפוש אם הוא מזהה את התוכן שלו ברחבי האינטרנט. אם מטרת כתיבת התוכן שלכם היא מיקום טוב יותר במנועי החיפוש, שיכפול תכנים הוא הדבר האחרון שאתם רוצים לעשות. ישנם אתרי מאמרים שמקבלים שיכפול תכנים אך המעשה הזה פוגע גם בהם וגם בכם.
אין צורך שכול מאמר שתכתבו יהיה יוצא דופן ומקורי. אתם יכולים לכתוב מאמרים שדומים אחד לשני אך אינם זהים ולפזר אותם בכמה אתרים שונים.
2. הכנסת לינקים.
אין צורך בסוף המאמר לחתום את שימכם ולהוסיף את שם האתר. בכדי לחבר את תוכן המאמר לאתר שלכם בעיני גוגל אתם צרכים לבחור את ביטויי המפתח ולהפוך אותם ללינקים שיובילו לאתר שלכם. אתר מאמרים אשר לא נותן לכם להכניס לינקים אינו רלוונטי וצריך להימנע מלשלוח לו טקסטים למטרת קידום אתרים.
3. נושא המאמר.
בחרו בנושא כתבה שרלוונטי לתחום שלכם וללקוחות שלכם. המאמר אינו חייב להיות מדויק לחלוטין לתחום העסק. לדוגמה חברת המוכרת בגדי ילדים יכולה לכתוב על נושאים שונים שקשורים לילדות, לבדים ואפילו על משחקים. המאמר צריך להכיל תוכן רלוונטי לאתר שיאפשר להכניס קישורים הגיוניים למילות מפתח שלכם.
4. איכות המאמר.
מאמרים הנכתבים לאתרים חיצוניים צרכים להיות כתובים טוב ומושכים לקריאה. אין צורך להגזים ולכתוב מאמר ברמה אקדמאית, הטקסט צריך להיות קריא ומכבד ולמשוך קוראים. בחרו נושאים רלוונטיים שאנשים מחפשים וכתבו תקציר מזמין ומפתה. כמות קוראים רבה תעלה את חשיבות המאמר בעיני מנועי החיפוש ותעלה את האתר שלך ביחד.
פיזור מאמרים בצורה נכונה בתוספת עם בניית אתרים איכותית תביא תוצאות טובות גם למקדמי אתרים חובבנים.
שתייגת: בניית אתרים עיצוב, קידום אתרים מאמרים, קידום אתרים מידע.
קראו עוד
26 בפברואר 2012|
של root|
מודעות הדרושים עמוסות בהצעות עבודה תחת הערך "אינטרנט". אנשים שלא למדו מדעי המחשב באוניברסיטה ואין להם ידע בתכנות, בניית אתרים או במחשבים באופן כללי נוטים להתעלם מהקטגוריה הזו. מדובר בטעות נפוצה וחבל. תחת קטגוריית האינטרנט נמצאות מספר משרות מצוינות שאינן דורשות ידע נרחב בעולם האינטרנט. אלו הצעות עבודה שהאינטרנט משמש בהן ככלי אבל עיקרן הוא כתיבה והזנה של תכנים, שיווק ויצירת קשר עם אנשים. אחת מהמשרות הללו היא קידום אתרים.
אין זה אומר שכל אחד יכול להיות מקדם אתרים. נדרשות יכולות כתיבה וניסוח, הבנה מסוימת באינטרנט (הבנה שיש כמעט לכולם בעולם המערבי. אחרי הכל, כולנו צרכני אינטרנט), אמביציה, יכולת להגדיל ראש וללמוד והבנה כי המשרה דורשת ישיבה ממושכת מול מסך. זה בהחלט אומר שאין צורך בלימודים אקדמיים ואפילו לא בקורס כדי להיות מקדם אתרים נפלא. תוך מספר שבועות תבינו כיצד המערכת פועלת, מה עליכם לעשות על מנת לקדם את האתר של הלקוח בדירוגים בגוגל וממה מומלץ להימנע, תצרו קשרים עם מקדמי אתרים אחרים (בעיקר התכתבויות אין ספור במייל בנוגע להחלפות קישורים בין האתרים השונים) ותגלו כמה דברים על האינטרנט שאולי לא היה לכם מושג לגביהם. שיטוט קצר ברשת וקריאת מאמרים אודות קידום אתרים, יסייעו לכם להבין יותר את התחום ולהחליט האם יש לכם רצון להיכנס אליו.
משרה נוספת היא הזנת תכנים. כל שעליכם לעשות הוא להקליד נתונים או טקסטים למערכת מסוימת. כיצד להפעיל את המערכת תלמדו בכמה שעות. היתר דורש ידיעת קרוא וכתוב ויכולת הקלדה מהירה.
אם אתם מחוסרי עבודה ואף מחוסרי כיוון- דעו שאינטרנט הוא תחום מעולה להיכנס אליו. השכר שם לא נמוך, בדרך כלל ישנם אופציות קידום לא מעטות והעיקר- הביקוש גדול. נסו למצוא תחילה, חברת קידום אתרים או שירותי תוכן קטנה שתסכים לקבל אתכם ללא ניסיון. לאחר שתצברו את הניסיון ותכירו כבר בעל פה את כל "שפת הקידום" תוכלו להציע את עצמכם לחברה גדולה ולהתקדם בתחום.
יש הרבה אתרי דרושים טובים באינטרנט, ניתן למצוא הצעות עבודה בתחום גם באתרים הגדולים בתחום.
שתייגת: בניית אתרים עבודה, דרושים, מקדם אתרים, קידום אתרים עבודה.
קראו עוד
21 בפברואר 2012|
של root|
קידום אתרים הוא תחום עיסוק מאוד דינמי ומשתנה. אם בעבר האלגוריתם של מנועי החיפוש ובראשם גוגל היה פחות או יותר ברור, ומקדמי אתרים פעלו לפי פרמטרים ידועים, היום הדברים מאוד לא ברורים, ומקדמי אתרים עסוקים בלנבא כיצד התמונה תשתנה. מי שיצליח לקרוא את המפה לפני כולם, יצליח לקדם את הלקוחות שלו בצורה מאוד משמעותית, ויכול להותיר חותם בתחום. על אף כל השינויים שנערכו, והספקולציות סביבם, אחד הכלים הידועים שנותר מהחשובים ביותר הוא כתיבת מאמרים מקצועיים עם אוריינטציה קידומית.
המאמרים אמורים להיות גם בתוך האתר- ובכך להוות כוח קידום מבפנים, וכמובן המאמרים אמורים להיות גם מחוץ לאתר- ולהוות כוח קידום חיצוני. בשני המקרים חשוב מאוד שהמאמר יהיה יחסית אורך, ביחס מתאים בין מילות המפתח לבין יתר המלל. מעבר לכך, חשוב שמילות המפתח יהיו רלוונטיות לקהל היעד של האתר, ושנושאי המאמרים יהיו בקשר ישיר עם מילות המפתח של האתר.
מאמרים מקצועיים לפי דגשים אלו משרתים שתי מטרות. ראשית, הם מחזקים את האתר מול מנועי החיפוש ו"גורמים" להם לדרג את האתר כיותר משמעותי לתוצאות החיפוש הספציפיות. בנוסף, מאמרים מקצועיים בעלי פוטנציאל לעורר עניין מצד קהל היעד יגרום לחשיפת האתר לקהלים חדשים, לתנועה רבה יותר ולשהייה ממושכת יותר באתר. מדדים אלו כשלעצמם יגרמו למנועי החיפוש לדירוג חזק יותר של האתר.
במטרה ליצור מאמרים מקצועיים עם אוריינטציה קידומית חשוב מאוד שאתה כלקוח תפנה לחברת קידום אתרים , ועדיף שתהיה בעלת הבנה גם בתחום של בניית אתרים ושיווק באינטרנט. באופן זה, אתה מבטיח שהאתר שלך ייראה וייקרא באופן מקצועי ואמין על ידי קהל היעד שלך, ויגדיל את הכנסותייך בהמשך. לאחר ששכרת שירותי קידום אתרים, חשוב שמדי פעם תקרא את המאמרים שהם כותבים, ותאמוד אם רמת הכתיבה והדגשים הניתנים במאמרים מספקים אותך.
שתייגת: בניית אתרים ושיווק, קידום אתרים מאמרים.
קראו עוד
19 בפברואר 2012|
של root|
בעשור האחרון נוצר תחום עיסוק חדש- קידום אתרים. כמו כל תחום עיסוק חדש- גם התחום של קידום אתרים התחיל מהשטח, מלמטה, מתוך הצורך להתחרות בזירה האינטרנטית ולהשתמש בה ככלי כלכלי שיווקי. מקדמי האתרים הראשונים היו מתכנתים ואנשים שמבינים איך פועלת רשת האינטרנט. לא היה קורס שמסמיך אדם לעסוק ב קידום אתרים , והוא היה ידוע רק למתי מעט.
מאחר ונוצר צורך רב במקדמי אתרים אך לא היתה הכשרה מסודרת לכך, חברות שרצו להכנס לשוק של קידום אתרים לקחו על עצמן להכשיר את העובדים שלהם. לרוב העובדים שיועדו לקידום אתרים היו אנשים שהבינו את הסביבה האינטרנטית והיו טובים בכתיבה והבנת תפעולית סבירה של מחשב.
כיום המצב קצת השתנה. השוק הוצף בחברות של קידום אתרים או בחברות של שיווק או בניית אתרים שנותנות גם שירות של קידום אתרים. מספר מקדמי האתרים גאה, אתרי קידום הפציצו את מנועי החיפוש, והאחרונים השיבו מלחמה ושינו את האלגוריתם של החיפוש- דבר ששינה את כל שיטת קידום האתרים שהיתה ידועה.
עקב מהלך זה של מנועי החיפוש, מקדמי אתרים היו צריכים להיות יותר מתוחכמים, ולהסתגל למציאות החדשה. בשלב זה הבינו כי מקדמי אתרים צריכים להיות יותר מקצועיים, והחלו לצוץ כפטריות אחרי גשם קורסים להכשרה של מקדמי אתרים. באופן זה, כיום כדי להיות מקדם אתרים על העובד להשתתף בקורס קידום אתרים על חשבונו, מאחר וזהו הקריטריון הבסיסי לקבלה לעבודה כמקדם אתרים.
האם השינויים בדמות של מקדם האתרים משחקים לטובתו? מצד אחד, התחום דורש יותר מקצועיות, ולכן יהיה יותר מספק ובעל משמעות. מצד שני, יותר קשה כיום להכנס לתחום, ומחויב להשקיע כסף התחלתי על מנת לרכוש מיומנויות בתחום. מה שבטוח- שזהו תחום שוקק ומעניין, ואין לדעת כיצד יתפתח.
שתייגת: עובד קידום אתרים, שירות בניית אתרים.
קראו עוד
16 בפברואר 2012|
של root|
טבעונות היא דרך חיים מוסרית ובריאה, לפיה אין אוכלים כלל מוצרים מהחי לרבות דגים, ביצים, מוצרי חלב ודבש. אם כי לרבים נשמע מעט קיצוני לא לאכול מוצרים אלו, הולכות ומתרבות העדויות בדבר החשיבות שבהקפדה על תפריט ללא מוצרים אלו. מחקר סין למשל הוא ספר שפורטו בו מעל שבעים מחקרים שעוסקים בתזונה, מחלות ואפידומיולוגיה. לפי מחקר סין ורבים אחרים, תזונה טבעונית מסייעת במניעת מחלות לב, סכרת, סרטן ועוד.
אם כי רובינו נסכים שתזונה לא מעובדת וללא מוצרים מהחי תהיה לנו בריאה ונכונה, זהו מהפך שמאוד קשה ליישם בחיים. צריך זעזוע עמוק על מנת ליצור שינוי כזה בתזונתינו. הזעזוע שאנשים מעידים שסייע להם להכנס לטבעונות יכול להיות אידיאולוגי- אנשים מבינים עד כמה תעשיית הבשר והחלב מענה את בעלי החיים. הזעזוע יכול להיות גם בריאותי- אנשים במהלך או אחרי מחלה מאוד קשה מבינים שעליהם לשנות משהו באורח חייהם.
אתר אנונימוס הוא אתר שמציע מידע חינם כולל מתכונים, עצות וסיפורים אישיים בנושא של טבעונות. האתר מפורסם מאוד בקרב טבעונים, ברמה שאפילו קידום אתרים מתקשה להשיג. עם זאת, בקרב אנשים שאינם טבעונים אין שימוש כמעט באתר. חשוב מאוד לספר לאנשים את החשיבות בטבעונות, ואולי אפילו לשקוד על בניית אתרים נוספים בתחום לשם העלאת מודעות.
לאחרונה פורסמה בפייסבוק ובפלטפורמות נוספות הרצאה של גארי יורפסקי, שבה הוא מסביר את המשמעות של טבעונות. ההרצאה מאוד התפרסמה, ומפורסמים החלו לאמץ אותה ולומר שזו ההרצאה החשובה ביותר ששמעו בחייהם. כל אדם שיחליט האם רוצה לאמץ את אורח החיים הטבעוני, אך שיעשה זאת משיקול דעת ומתוך רמת מודעות גבוהה.
דוגמאות לפעילויות פרסום לא מכוונות הם הבלוגים החדשים שהוקמו על מנת לתת מתכונים טבעוניים עם פירוט הכנה ותמונות מעוררות תיאבון. גם אנשים לא טבעוניים שנתקלים באתר אלה מתפלאים מהשפע שיש לטבע להציע לנו.
שתייגת: בניית אתרים מודעות, קידום אתרים מידע.
קראו עוד
14 בפברואר 2012|
של root|
העולם עבר מהפכה בעקבות האינטרנט וגבולות רבים הטשטשו. קודם כל, באמצעות האינטרנט ניתן לגשר על זמן ומרחב- כך שמתבצעת תקשורת שבעבר לא היתה אפשרית. אך מעבר להשפעה הברורה הזאת, האינטרנט גרם לאי אילו טשטושים נוספים, בעיקר בתחומי תעסוקה הקשורים לכתיבה.
אם כי קופירייטר, כותב שיווקי ומקדם אתרים הם מקצועות נפרדים, לפעמים הם חולקים מאפיינים דומים. קופירייטר הוא רעיונאי והוא אמור לנסח את הרעיון שלו בכתב יחד עם הארט-דיירקטור ולתת פתרון פרסומי ללקוח. כאשר הפרסום היה רק במדיה כמו טלויזיה, רדיו, עיתון ושלטי חוצות הדברים היו יותר ברורים. כיום, הנישה של האינטרנט היא פלח שוק הכרחי לפרסום, וקופיירייטר שעובד באינטרקטיב לעיתים מוצא את עצמו כותב כתיבה שיווקית.
קידום אתרים הוא תחום יחסית חדש, וברובו נעשית עבודה של שיתוף פעולה עם אתרים רלוונטים לאתר הלקוח לרבות כתיבת מאמרים עם אוריינטציה קידומית. למרות שהמקדם אתרים אינו עוסק בכתיבה שיווקית, על מנת לעשות את המאמרים מעניינים ורלוונטיל לקהל היעד, התוצר הסופי שלו דומה לזה של הכותב כתיבה שיווקית, ולעיתים אף של הקופירייטר.
אם כך, קשה להבדיל בין המקצועות של מקדם אתרים ושל הקופירייטר רק על בסיס התוצר הסופי, ועיקר השוני ביניהם הוא במטרת העבודה. מקדם האתרים מסייע לאתר להגיע לתוצאות ראשונות של מנוע החיפוש, לאחר שהוא עובר בניית אתרים . הקופירייטר מביע רעיון באמצעות כתיבה שהינה לעיתים שיווקית ופונה ישירות לקהל היעד.
מקצועות נוספים כמו אחראי מיתוג, אחראי שיווק ובונה אתרים חולקים מאפיינים דומים, ואם כי לכל אחד יש מטרה נפרדת, לעיתים מה שהלקוח רואה הוא זהה. מאחר והעבודות חופפות זו לזו, לעיתים לבעל מקצוע אחד יש הבנה במקצוע השני, אך נוצרת הסתייגות כשהוא מזוהה כבעל המקצוע המקביל לו.
יצירה
שתייגת: בניית אתרים עיצוב, קידום אתרים קופירייטינג.
קראו עוד