קידום אתרים של עורכי דין
קידום אתרים היא פעילות חשובה עבור כל לקוח שרוצה חשיפה מקסימלית לאתר המציע את שירותיו. עם זאת, ישנם מקצועות שעצם פרסומם באינטרנט מעלה שאלות אתיות. דוגמא למקצוע כזה הוא עריכת דין.
עד לפני מספר חודשים לא היה ברור האם עורכי דין כלל יכולים להיעזר בשירותים של קידום אתרים, שהרי יש כל מיני הגבלות אתיות על פרסום של עורכי דין מתוך חשש לשידול לשימוש בשירות והבטחת הטבות דרך פרסום. מאחר ותחום קידום האתרים הפך להכרח של ממש עורכי דין רבים הקימו אתרי אינטרנט ואם כי היתה הגבלה אתית על פרסום בכלל לא היתה התייחסות ספציפית על פרסום באינטרנט והתחום היה פרוץ ומאוד לא ברור האם מותר או אסור לפרסם שירותים של עורכי דין באינטרנט.
השנה התכנסה ועדת אתיקה של מחוז ת"א יחד עם המרכז ללשכת עו"ד, ובראשותו של עורך דין אפי נווה גובשו המלצות אשר נוגעות לתחום של פרסום, שיווק ופעילויות קידום באינטרנט עבור אתרים של עורכי דין. המלצות הוועדה מתירות את השימוש של עורכי דין בשירותי קידום אתרים הן האורגני והן הממומן. כמו כן, הותר לעורכי דין להוסיף קישורים מאתריהם לאתרים משפטיים או אתרי של עו"ד אחרים. הקישורים חייבים להיות קישורי טקסט בלבד ולא באנרים או פרסום לוגו של חברות מסחריות מהאתר.עוד נקבע שכל הפעילויות צריכות להשמע לכבוד המקצוע ולא להוות שידול בשום אופן. בנוסף, הותר לעורכי דין שימוש ברשתות חברתיות לרבות ניהול בלוגים ופורומים. לצד כך, הוועדה קבעה גם מספר איסורים כגון השתתפות של עורכי דין בתוכניות שותפים למינהן.