טלפון: 08-9214729 | מייל: contact@interdate-ltd.co.il

קישורים מטקסט עוגן בתהליך קידום אתרים

כל מי שעוסק בקידום אתרים מכיר את חשיבותו של טקסט העוגן ביצירת קישורים חיצוניים לאתר אותו הוא מקדם. במשך השנים, הוכח פעמים רבות שקישורים מטקסט עוגן מתאים ורלוונטי הם אחד הפרמטרים המשפיעים ביותר על עליה בדירוג במנועי החיפוש.

גם העדכונים השונים באלגוריתם של גוגל שטרפו את הקלפים פעמים רבות, לא פגעו במרכזיותם של הקישורים החיצוניים בתהליך קידום אורגני מוצלח. גם היום, לאחר כל השינויים, קישור מטקסט עוגן ממוקד הוא גורם מרכזי להצלחה ועליה התוצאות החיפוש של גוגל ושאר מנועי החיפוש. זוהי בעצם הדרך הטובה ביותר לגרום למנוע החיפוש להבין ולהכיר בהקשר של האתר המקודם לנושא בו הוא עוסק. כמובן, שחשוב להסתכל על המכלול ולא להתמקד רק ביצירת קישורים חיצוניים מטקסט עוגן. כמו כל תהליך מורכב, קידום אתרים מוצלח דורש תמהיל של כמה פעולות ארוכות טווח ולא ניתן להסתמך בו על פרמטר אחד בלבד.

איך לבנות מערך קישורים נכון ויעיל

הסוד בבניית מערך קישורים בתהליך קידום אתרים עבור אתר מסוים, הוא לגוון בסוגי הקישורים הנבנים.
אין טעם לייצר קישורים רבים מאותו סוג. העניין הוא לא רק הכמות, אלא האיכות. כדאי לחלק את סוגי הקישורים הנוצרים בצורה שתכלול קישורים מסוגים שונים וממקומות שונים.
רוב הקישורים החיצוניים צריכים לצאת מטקסט עוגן, לאו דווקא ממילות מפתח. קישור מטקסט עוגן יכול לצאת מחלקי משפטים, משם המותג, מעמוד שכולל את שם המותג ותיאור קצר שלו ועוד. קישורים כאלה יכולים להיות קצרים או ארוכים. קישורים מטקסט עוגן ממוקד, שיוצאים אך ורק ממילות מפתח, צריכים להוות בסביבות עשרים אחוז מסך כל הקישורים החיצוניים. הכוונה היא למילים בהם רוצים להופיע בתוצאות במנועי החיפוש השונים.
אולי זה ישמע מוזר, אבל כדאי לדאוג שכעשרה אחוזים מהקישורים בכלל לא יהיו ממוקדים מטקסט עוגן. קישור מכתובת URL, מתמונה, מטקסט כללי, כולם תורמים, בתמהיל נכון, לתהליך קידום אתרים מוצלח ואפקטיבי.
חשוב להוסיף לתמהיל גם קישורים חברתיים, שיגיעו מרשתות חברתיות, פורומים, בלוגים, אתרי שאלות ותשובות ועוד. אין צורך בכמות גדולה של קישורים כאלו, אך חשוב לדאוג לנוכחות גם במקומות אלו.

Go to top of page