טלפון: 08-9214729 | מייל: contact@interdate-ltd.co.il

קידום אתרים – טעויות נפוצות

קידום אתרים במנוע החיפוש של גוגל הפך להיות נפוץ מאוד בשנים האחרונות. עם זאת, הפך התהליך למורכב יותר ומאתגר יותר. הן בוני אתרים והן מקדמי אתרים צריכים היום להכיר את האלגוריתם של גוגל ולעקוב אחר השינויים המתעדכנים בו אחת לכמה זמן. חיפוש קצר ברשת מעלה כי יש שפע של עצות וכלים לקידום אתרים והרבה בעלי אתרים מנסים לעשות זאת בכוחות עצמם.

מקדם מתחיל יכול לנקוט בכמה צעדים פשוטים של קידום אתרים כדי לשפר את מיקום האתר, אך באותה מידה קל מאוד לטעות ולעשות שגיאה שתעלה לאתר במיקום שלו או בדירוג שלו. להלן כמה טעויות נפוצות של מקדמי אתרים המראות מה לא לעשות.

טעויות בבניית וקידום אתרים

1. תוכן לא מקורי- העתקה של חומרים כתובים מאתרים אחרים נחשבת לאחד האיסורים החמורים בגוגל. מקדם אתרים או בונה אתרים שנתפס בהעתקת תוכן מסתכן בתביעה על הפרת זכויות יוצרים, אך יותר מזה- אם גוגל מזהה שהתוכן באתר שלכם הוא מועתק, הוא יכול להעניש את האתר בהורדת הדרוג שלו או העפתו מדפי החיפוש.

2. תוכן כפול- העלאת מאמרים חדשים לאתר וריענון התוכן שלו הוא כלי קידום אתרים יעיל וחשוב, אך התוכן צריך להיות מקורי, במובן שהוא לא פורסם בשום מקום אחר (אם בתוך האתר עצמו או באתרי מאמרים). תוכן כפול יוביל להורדת הדירוג של האתר ולירידה בתנועה לאתר.

3. הצפה של מילות מפתח- הצפה של אתר במילות מפתח הייתה טקטיקה מקובלת בעבר כדי להעלות את הדירוג של האתר בגוגל. כיום גוגל יודע לזהות אתרים בהם הטקסט מוצף במילות מפתח ואם מנוע החיפוש מזהה מקרה כזה, הוא יעניש את האתר על ידי הורדת הדירוג שלו.

4. שימוש בפלאש- אחד הדברים שיש לקחת בחשבון בעת בניית אתרים הוא המראה הויזואלי של האתר. הייתה תקופה בה שימוש בפלאש היה נפוץ מאוד בבניית אתרים בשל האימפקט המרהיב שלו. הבעיה היא שעכבישי החיפוש של גוגל לא יודעים כיצד לקרוא תוכן בפורמט שאיננו טקסט ומתעלמים מאתרים מבוססי פלאש. לכן, חלק מעבודת קידום אתרים היא החלפת הפלאש או הוספת תוכן כתוב בפורמט אחר.

5. סחר בקישורים ולינקים שבורים- גוגל נוטה להיות חשדן לגבי כמויות הלינקים היוצאים והנכנסים לאתר. אם גוגל חושד שמספר הקישורים היוצאים או הנכנסים הוא גדול מדי, הוא מסיק שמדובר בספאם או קניית קישורים ומיד מוריד את דירוג האתר. לינק שבור הוא לינק שלא מוביל יותר ליעדו. אם יש מספר גדול מדי של לינקים שבורים באתר זה עלול להעיד על הזנחה ולפגוע ברמת האמינות של האתר.

6. איחסון בשרת איטי- גוגל מחפשת את החוויה המהירה ביותר עבור הגולשים שלה. אתר המאוחסן על שרת איטי, שדפיו עולים באיטיות ננטש על ידי הגולשים ולא יזכה לדירוג גבוה במיוחד. לכן, על בונה אתרים לבחור שרת מהיר או להוריד את מספר התמונות או קבצי הוידאו המופיעים בעמוד הראשי של האתר.

Go to top of page