טלפון: 08-9214729 | מייל: contact@interdate-ltd.co.il

קידום אתרים – חשיבות התוכן כאשר עוסקים בתחום קידום אתרים.

 

בדיוק בניתם אתר חדש, כזה שמותאם בדיוק למה שרציתם: העיצוב תואם את הקונספט שלכם, יש אפקטים של פלאש, והאווירה באתר מרגיעה ונינוחה לטעמכם. אתם נושמים לרווחה ומחפשים את האתר שלכם במילות מפתח מרכזיות, והוא לא נמצא בעשרת העמודים הראשונים. אתם אומרים שהזמן יעשה את שלו, אבל גם לאחר שנה אתם עדיין לא ממוצבים היטב בגוגל, ואתם לא מבינים למה. במאמר זה נדון בקשר בין תוכן של קידום אתרים . האם תוכן איכותי הוא נבא לפוטניאל קידום אתרים ? האם טקסט טוב מספיק על מנת שקידום אתרים יהיה יעיל?

 

במידה ויש לכם אתר מהוקצע ואיכותי לתחושתכם אך עדיין הוא לא נמצא בעמודים הראשונים של גוגל יכולות להיות לכך כמה סיבות. ראשית, זיכרו- אתר יפה אינו בהכרח נבא לפוטנציאל הקידום של האתר, ולעיתים אפילו נבא שלילי. הספיידרים של גוגל מתקשים לקרוא פלאש, ולכן יש לוודא  שהקוד של האתר קריא בעיני מנועי החיפוש. קוד אתר הוא פקטור מהותי בכל הקשור לקידום אתרים , והוא מהווה את התשתית הקידומית. כבר בשלב איבחון של אתר מקדם אתרים מקצועי בודק את הקוד של האתר וחושב איך לשפרו. בנוסף, חשוב לבחון האם בונה האתר הגדיר לכם מטה-תג לפי מילות מפתח רלוונטיות. אופטימיזציה של הקוד והתגיות כבר יכולה לשפר פלאים את היכולת לקדם את האתר. חשובה מאוד ההתאמה בין מילות המפתח שהוגדרו בשלב הראשון של קידום אתרים לבין הגדרות עמוד באתר, תגיות וכותרות. ככל שההתאמה טובה יותר הקידום האורגני יהיה מהיר יותר. 
 
מעבר לכך, אתר ללא תוכן הוא כמו פיתה בלי פלאפל- אין לזה טעם, וזה די מאכזב. במקרה של היעדר תוכן באתר האכזבה מגיעה משני מקורות. הספיידרים של מנועי החיפוש בודקים את כמות ואיכות התוכן באתר, ובהיעדרו הם "מתאכזבים" ומסמנים לעצמם את האתר כלא מתעדכן, וסורקים אותו בתדירות נמוכה יותר. בנוסף לכך, גם המבקרים באתר מתאכזבים כי אין להם סיבה להישאר באתר, והם שוהים בו זמן מועט.

 

איש כמובן לא יודע מה הקריטריונים של גוגל לדירוג של אתר, אך ברור שכמות ואורך טקסט הוא אחד הפקטורים המשפיעים. מעבר לכך, הטקסט צריך להיות מאוד רלוונטי לעמוד שהוא נמצא בו. למשל, אם אני רוצה לקדם אתר של קידום אתרים, חשוב מאוד שיהיו דפים המוגדרים לפי מילות המפתח ובינהן מילת המפתח ' קידום אתרים ' . בעמ' שיש לו כותרת עמוד של קידום אתרים כדאי שהטקסט שבו ידון בתחום של קידום אתרים . מעבר לניהול הטקסט סביב הנושא של קידום אתרים חשוב מאוד שצירוך המילים קידום אתרים שמהווה את מילת המפתח המקודמת יחזור על עצמו בטקסט מספר רב של פעמים. כמובן שגם לחזרתיות יש גבול וצריך לשמור על יחס מסויים בין מילות המפתח לבין הטקסט עצמו. אנשים שונים חלוקים על היחס בין המילה המקודמת לטקסט ההוליסטי כך שלא אנקוט במספר ספציפי, אבל הכל חייב להיות במידת ההגיון.

 

נשאלת גם השאלה של חשיבות לינקים בתוך הטקסט. האם יש צורך להוציא ממילת המפתח המוגדרת (כמו קידום אתרים ) לינק לעמוד הנחיתה המקודם? גם כאן הדיעות נחלקות. יש אנשי קידום אתרים שחושבים שמספר לינקים מתוך מילות המפתח בטקסט ארוך זה משהו כדאי. לעומת זאת, יש אנשי קידום שסבורים שלפחות בתחילתו של האתר אין להוציא לינקים ממילות המפתח מאחר והם מחלישים את כוח העמוד, ואם האתר חדש וגוגל מזהה יותר מדי לינקים יוצאים הוא עלול לפסול את האתר. כתגובה לאסכולה זו יש מקדמים שחושבים שיש להמעיט בהוצאת לינקים מעמודים באתר ואפילו מעמודי טקסט, ולפחות בשלב ההתחלתי להדגיש ב-bald את מילת המפתח. כך או כך, לדעתנו ללינקים עדיין יש כוח רב במיוחד כשהם יוצאים מטקסט רלוונטי, אלא שצריך להפעיל היגיון ולהתחשב בשלב בו נמצא האתר.

לסיכום, על מנת לעשות קידום אתרים בצורה נכונה חשוב מאוד להקפיד על תוכן מתחלף בתוך האתר, שרלוונטי לנושא האתר ומתואם עם מילות המפתח שנקבעו מראש.

 

 

Go to top of page