טלפון: 08-9214729 | מייל: contact@interdate-ltd.co.il

פרילנסר לקידום אתרים? האמת על קורות חיים "יצירתיים"

שוב ושוב, אתם שמים לב שאתם לא הפרילנסרים היחידים שהגישו מועמדות לתפקיד, ואתם רואים איך קורות החיים שלכם לא משיגים לכם את מה שאתם רוצים. בנקודה מסוימת, אולי הרגשת נואש ותהית אם להיות יצירתי יותר יעזור לך להתבדל מהתחרות.

המאמר באדיבות XPlace – זירת הפרילנסרים של ישראל.

אם היית שואל מעסיקים ומגייסי עבודה מה גורם לקורות חיים לבלוט, הם עשויים לומר שקורות חיים יצרתיים הם בהחלט משהו שזוכרים. אבל… זה לא בהכרח אומר שתקבל טלפון לראיון עבודה.

לא משנה מה שמעת על להיות שנון או חצוף באופן חיובי על גבי קורות החיים שלך, זאת לא האסטרטגיה המוצלחת ביותר. כל הסקרים שנערכו בנושא מוכיחים – קורות חיים יצירתיים הם אלה שזיכו את הפרילנסר שכתב אותם בהכי פחות ראיונות עבודה ובהכי הרבה דחיות.

מה מהווה בדיוק קורות חיים – "יצירתיים"? כתיבה מצחיקה, גימיקית, שימוש בנייר צבעוני, כל דבר מלבד קורות החיים עצמם וכו'. אתה לא בהכרח הולך להרשים מישהו אם דברים מעבר למה שצריך.

זכור, התפקיד של קורות החיים שלך הוא:

- להוכיח שאתה האדם הנכון לתפקיד.

- לתת למעסיק רשימה של דרכים בהן אתה עונה על הדרישות לתפקיד.

- להיות ברורים, ישירים ותמציתיים.

מעבר לזה, כל דבר אחר הוא מיותר. אתה צריך לתת מידע על היסטורית העבודה והעבודה מהבית שלך, אבל לא כל פרט. תחשוב על מה יכול להיות חשוב למעסיק שקורא את קורות החיים שלך ואז תכלול פרטים שעונים על השאלה שמעסיקים רבים שואלים – "אז מה?". נכון, אולי ניהלת צוות של 10 אנשים, אבל מה בדיוק עשית עם הצוות הזה?

תשכח מיצרתי, תהיה מציאותי ומסורתי בכל הקשור לקורות החיים שלך. אמנם זה נכון שיש סיפורי הצלחה על קורות חיים יצירתיים שנכתבו בצורה מצחיקה שהניבו תוצאות טובות, אבל הם מעטים, מעטים מאוד.

אתה רוצה להיות סיפור הצלחה בגלל סט היכולות והכישורים שלך!

אם להיות כנים, זה לא ממש משנה מה פרילנסר כותב בקורות החיים שלו, בפרופיל בלינקאדין אן בכל מקום אחר. מה שכן משנה זה מה הקורא חושב על מה שכתבת. אם הוא אוהב את זה, הוא ירצה לדעת עוד.

אם הוא לא אוהב, הוא לא יקרא.

כל התהליך של שיווק עצמי הוא מאוד סובייקטיבי, בדיוק כמו כל פרסום אחר. לפעמים הוא עובד, ולפעמים לא. ובדרך כלל יש מעט מאוד שפרילנסרים יכולים לעשות כדי להבטיח שהוא יעבוד כמו שהם רוצים.

אולם, יש דבר אחד שאתה יכול לעשות כשאתה מתמחה בתחום שדורש הכשרות ספציפיות – להשתמש בכותרת. בין אם זה בפרופיל הלינקאדין או בדף הפייסבוק שלך, וודא שאתה רושם את כל ההכשרות וההסמכות הרלוונטיות. זה יעזור לך להפוך לחלק מקבוצה מצומצמת של מקצוענים, מומחים בתחומם שמועמדים לתפקיד.

גם אם יש מקצוענים אחרים שמחזיקים באותן ההסמכות, אם זה לא לגמרי ברור מקריאה ראשונית שאכן יש להם אותן, הם לא יהיו האנשים הראשונים שהמעסיק יבדוק בזמן שהוא מחפש עובדים.

תעשה את החיים קלים יותר למעסיקים. אני לא יכול להדגיש מספיק את החשיבות של העצה הזאת. אתה רוצה להיות האיש שמבחינים בו, שיודעים בברור מי אתה ומה יש לך להציע.

וודא שהכותרת שלך כוללת את ההסמכות החשובות ביותר לעבודה מהבית או לתפקיד שאתה רוצה להגיש אליו מועמדות. הבט במודעה של התפקיד שמעניין אותך ותראה מה הם בדיוק מבקשים. תכלול את מה שהם מבקשים בקורות החיים שלך, וכך יהיה קל יותר למצוא אותך במנועי חיפוש ובפילטרים באתרים של מחפשי עבודה.

מה הכותרת שלך אומרת עליך? מה היא אמורה להגיד עליך? אל תהיה הפרילנסר שלא מבחינים בו, תהיה זה ששמים אליו לב בגלל שהוא האדם הנכון לתפקיד.

Go to top of page