טלפון: 08-9214729 | מייל: contact@interdate-ltd.co.il

עדכון פנדה והשפעתו על קידום אתרים

עדכונים, תמורות ושינויים רבים נוחתים עלינו, אנשי הקידום ובניית האתרים באינטרנט, חדשות לבקרים על ידי מנוע החיפוש google. על אודות אותם עדכונים ניתן ומומלץ תמיד לקרוא בפורומים המגוונים, המיועדים במיוחד לטובת אנשי הקידום, להעשרת הידע הכללי, להתמקצעות, או סתם לשתף בחוות דעת, לקחים שהופקו, או ניסיונות שכשלו או הצליחו. במאמר הבא נביא בקצרה את פרטי עדכון פנדה האחרון והשפעתו על אופן הקידום בגוגל.

אנחנו עוסקים בבניית אתרים וקידום אתרים מזה זמן רב, האתרים שלנו מקודמים וממוקמים בתוצאות החיפוש הטובות ביותר, או לכל הפחות חותרות לשם, ובכלל, עדכון פנדה מתייחסת לעדכון בעולם, אז ממה בעצם יש לנו לחשוש? ובכן, אני תמיד מדמה את גוגל לאמא פולנייה דאגנית  שרוצה רק בטובתו של ילדה, אם תשכנעי אותה שגם את רוצה בטובתו- אין סיבה שהיא לא תצרף אותך למשפחה. אותו הדבר מבחינת גוגל, שרואה בכל לינק, או מתיימר לראות בכל קישור, מעין המלצה כי הקישור רלוונטי ואיכותי. גוגל אינה מעוניינת לשלוח את גולשיה לאתר ספאם, או אתר שתוכנו אינו תואם את מילות החיפוש, ועל כן מנסה למזער תוצאות שגויות עד כמה שניתן.

וכפי שלא היינו רוצים להתל ולהכעיס את האם היקרה, כך לא היינו רוצים להטעות את גוגל ומשתמשיו, כי צורת הענישה של גוגל לא משאירה הרבה מרחב תמרון להזדמנות שניה. בעדכון פנדה האחרון, שחל גם על ישראל, (אבל היי, לפחות אנחנו על המפה) הענישה חלה על תוכן משוכפל, עמודי חוות קישורים, גישה לעמודי האתר ורלוונטיות לגולש התמים. לא אחת נתקלו אותם מקדמים בדלת סגורה וחתומה, וניסיון להשיב את המיקומים לצורתם הקודמת היה קשה וארוך.

על כן, כדאי להיצמד לכללים עד כמה שניתן, קידום אתרים אורגני יכול להיות סיזיפי ומתיש, אבל כל עדכון כזה מבית היוצר של גוגל עשוי להוסיף אתגר, ודורש עבודה קשה.

 

Go to top of page