טלפון: 08-9214729 | מייל: contact@interdate-ltd.co.il

סוגים שונים של אתרים באינטרנט

חברת בניית אתרים מקצועית צריכה לדעת להתאים לכל לקוח את סוג האתר המתאים לו ביותר. ישנם סוגים שונים של אתרים באינטרנט, שכל אחד מהם אמור לשרת מטרות שונות של בעליו.

סוג האתר צריך כמובן להתאים לסוג העסק, אבל מעבר לכך, כל מי שרוצה להקים אתר אינטרנט צריך לדעת לאפיין מהם הצרכים שלו ומהן ציפיותיו מהאתר החדש שיבנה. רק לאחר תהליך אפיון מעמיק, שכולל דיונים מקיפים בין בעלי האתר וחברת הבניה, ניתן להחליט מהו סוג האתר הרצוי.

ניתן לחלק את סוגי האתרים באינטרנט לארבע קבוצות עיקריות- פורטל, חנות וירטואלית, תדמית ותוכן

- פורטלים- פורטל הוא למעשה אתר גדול של תוכן ומידע שמטרתו להוות שער כניסה לאתרים אחרים ברשת. פורטלים כוללים בדרך כלל מנוע חיפוש כלשהו, שירותי דואר אלקטרוני, חדשות, מדריכי אתרים, מפות, תחזית מזג אוויר ועוד. מדובר באתר שמספק מידע בסיסי בכל תחומי החיים וגם מקשר לאתרים אחרים על ידי הפניות מתוצאות החיפוש שעולות בו. משתמשים רבים הופכים את הפורטל לדף הבית של הדפדפן בו הם גולשים ובעצם משתמשים בו כנקודת הפתיחה שלהם לגלישה באינטרנט. בניית אתר שהוא פורטל מצריכה הרבה ידע וניסיון מצד חברת בניית האתרים כיוון שמדובר בתהליך בניה מורכב.

- חנות וירטואלית- קניות דרך האינטרנט הפכו לנפוצות מאוד ואתרי מסחר אלקטרוני בתקופת פריחה עצומה. מדובר באתרים בהם מתקיימות מכירות והצרכן יכול לרכוש דרכם מוצרים באמצעות מערכות סליקה של כרטיסי אשראי. רוב החנויות הוירטואליות מספקות אופציה של משלוח עד הבית וכך הצרכן למעשה מבצע את הרכישה ומקבל את הסחורה מבלי לצאת מהבית. בניית חנות וירטואלית היא תהליך מורכב ומומלץ לפנות לחברת בניית אתרים שמתמחה בכך ויודעת להעניק גם שירותי סליקה ואבטחה מתקדמים, שהם אבן היסוד של כל חנות וירטואלית.

- אתרי תדמית- בניית אתר תדמית היא פשוטה יחסית לבניה של אתרים אחרים. מדובר באתר שיווקי שמטרתו להוות סוג של כרטיס ביקור וירטואלי. אתר תדמית מכיל בדרך כלל מספר לא גבוה של עמודים, שמכילים מידע אינפורמטיבי וענייני אודות בית העסק ומאפשר יצירת קשר איתו. בהיותו של אתר תדמית כרטיס ביקור ייצוגי, חשוב לתת דגש על נושא העיצוב ונוחות המשתמש בעת תהליך הבניה שלו.

- אתרי תוכן- אתרים שאמורים לספק מידע מעניין לקוראים בנושאים שונים. התוכן באתרים אלו צריך להתחלף ולהתעדכן בתדירות גבוהה, שכן אתר תוכן מתיימר להיות בר סמכא בתחום העיסוק שלו. מטרתו היא להיות רלוונטי עבור הגולשים לאורך זמן וזמן השהייה הממוצע בו הוא גבוה יחסית. בבניית אתר תוכן חשוב להקפיד על תכנים מעניינים, גרפיקה מושכת ואמצעים טכנולוגיים שונים לשמירה על קשר עם הגולשים על מנת למשוך אותם לחזור ולבקר בו.

Go to top of page