טלפון: 08-9214729 | מייל: contact@interdate-ltd.co.il

ניהול מוניטין ברשת

בשנות ה-90 הייתה ידועה בעולם הפרסום האמרה כי כל אין דבר כזה פרסום רע גם אם מדובר בפרסום שלילי. אם בעבר ניתן היה להתווכח על נכונותה של אמרה זו, נראה שבעידן האינטרנטי אין ספק שהיא אינה נכונה ויש להימנע ככל הניתן מפרסום שלילי.

בימינו כאשר כול המידע מגיע לרשת האינטרנט בתוך זמן קצר ביותר, נשאר בה לעד ומלובן לעומק ברשתות החברתיות, הרי שפרסום מידע שלילי מגיע לכל בית אב בישראל ומשפיע על תפיסתם של האנשים את המוצרים השונים. בעידן האינטרנט והרשתות החברתיות פרסום שלילי יכול להביא כל עסק אל עברי פי פחת ולהביא להפסדים גבוהים גם את העסק הרווחי ביותר.

מהו ניהול מוניטין ברשת?

לאור הבעייתיות הרבה שיש בפרסום מידע שלילי, ישנה חובה לכל עסק המחשיב את עצמו לשלוט במידע המתפרסם עליו ברשת האינטרנט. זוהי למעשה המשמעות של ניהול מוניטין ברשת כפי שמוסבר כאן. הניהול מבטיח כי המידע השלילי לא יורגש ומבליט את המידע החיובי על החברה. ככל שהעולם הולך קדימה בשימושיו באינטרנט, הולך ותפוס שיווק באינטרנט מקום נכבד יותר וחשוב יותר באסטרטגיה העסקית של החברות השונות, כאשר ניהול המוניטין הוא אחת הנגזרות של כך.

ניהול מוניטין לצד שיווק באינטרנט – קשר הזהב

התדמית ברשת חשובה לכל סוגי החברות השונות, בין אם מדובר בחברה אשר עוסקת במסחר אלקטרוני ובין אם היא אינה נוכחת באופן פעיל בעולם האינטרנט. חברה המוכרת מזון או מוצר אחר ומתפרסמת עליה חוות דעת שלילית תושפע מכך בעולם האמיתי בצורה חמורה בדיוק כמו חברה שעוסקת רק במסחר אלקטרוני. זוהי הסיבה מדוע רבות מהחברות שמות משאבים רבים על תחום האינטרנט, אך חשוב להבין כי לא ניתן לנהל מדיניות שיווק באינטרנט או מדיניות פרסום כללית ללא התייחסות לניהול המוניטין, כאשר כל התעלמות מהמוניטין הרשתי תהווה הזנחה של מוניטין החברה. ניהול המוניטין באמצעות קידום הכתבות החיוביות על מוצרי החברה מבטיח כי הכתבות השליליות יידחקו לדפים האחרונים בגוגל וכך למעשה שולט במוניטין החברה ומוצריה.

החלטנו שאנו זקוקים לניהול מוניטין, על מה להקפיד?

כאשר אנו פונים לחברת עורכי דין אנו מעוניינים בחברה בעלת הניסיון הרב ביותר והמקצועית ביותר, כך גם כאשר מדובר בחברה לניהול מוניטין. ניהול מוניטין ברשת אינו משחק ילדים וביצוע לא נכון שלו יכול להוביל לנזק כבד לחברה ששכרה את שירותיה, זוהי כמובן גם הסיבה מדוע עדיף לפנות למומחים בתחום ולא לנסות לבצע זאת לבד. תארו לכם כי מנהל המוניטין קידם את הכתבה הלא נכונה או שהוא לא הצליח לדחוק את הכתבה השלילית ותבינו את המשמעויות החמורות של ניהול שנעשה ברשלנות. כפי שלא נזניח את שיווק מוצרינו בעולם האמיתי כך אסור בשום אופן להזניח שיווק באינטרנט, כאשר עלינו לזכור כי אמנם מדובר בעולם וירטואלי אך השפעתו מתמדת וקריטית לעולם האמיתי.

 ***

Go to top of page