טלפון: 08-9214729 | מייל: contact@interdate-ltd.co.il

מנועי חיפוש באינטרנט- ההסבר המלא- חלק שלישי

דף תוצאות החיפוש

בעמוד התוצאות שהתקבל מציג מנוע החיפוש ריכוז של תוצאות לשאילתא שלו. התוצאות, לרוב, מסודרות ברשימה, כשכל תוצאה מופיעה בכותרת המהווה קישור לדף האינטרנט או למסמך שנמצא. מתחת לכותרת נמצא קטע טקסט קצרצר ובו מובלטות המילים שהמשתמש ביקש למצוא. במילים אחרות, הטקסט הקצרצר המופיע מתחת לכותרות מהווה מעין הסבר לבחירתו של המנוע לספק את התוצאה הספציפית הזו.

מרבית מנועי החיפוש מתקיימים באמצעות פרסומות. בדרך כלל מוצגים שלושה סוגים של תוצאות:

  • פרסומות המשולבות בראש התוצאות. המודעות הפרסומיות יהיו תמיד בנושא אותו חיפש המשתמש ורלוונטיות מאוד עבור.

  • תוצאות החיפוש עצמן שהן התוצאות הטבעיות כביכול שהגיע ממנוע החיפוש בתגובה למילות החיפוש שהוזנו על ידי המשתמש.

  • פרסומות בצד העמוד.

חשיבות התוצאות

מי שברשותו אתר אינטרנט מייחס חשיבות גדולה למיקומו במנוע החיפוש, בעיקר אם האתר משמש כעסק כלכלי כמו לדוגמא אתר הכרויות. הסיבה לכך נעוצה בעובדה כי מחקרים גילו שגולשי אינטרנט כמעט אף פעם לא מגיעים לעמוד התוצאות השני שמספק המנוע, אלא מסתפקים בתוצאות מהעמוד הראשון או מקסימום- השני. לפיכך, נעשה מאמץ ממוקד ומודע לקדם את האתר במדרג תוצאות החיפוש. התחום הרחב הזה נקרא "קידום אתרים" והמשמעות שלו היא התערבות בתוצאות "הטבעיות" של מנועי החיפוש. בחלק גדול מחברות קידום האתרים, עוסקים גם בבניית אתרים, כשהאתרים החדשים נבנים באופן כזה שיתאים למנועי החיפוש.

Go to top of page