טלפון: 08-9214729 | מייל: contact@interdate-ltd.co.il

מילות מפתח כבסיס לקידום אתרים

 

קידום אתרים אורגני מבוסס על קביעת מילות מפתח הרלוונטיות לאתר המקודם, ולמעשה, כל פעולה קידומית, החל מכתיבת מאמרים וכלה בהחלפת לינקים עם אתרים אחרים מבוססת על קביעה זו. ברור אם כך, שאם נעשית טעות בקביעה הראשונית של מילות המפתח, הקידום כולו עלול להיות לא אפקטיבי. איך קובעים מהן מילות המפתח האופטימליות לקידום האתר? כמה מילים כדאי לקדם? מה קורה אם יש חילוקי דיעות בין עובדי החברה ל קידום אתרים לבין הלקוח? מאמר זה ינסה לתת מענה ראשוני לשאלות אלו.  

מילות מפתח נקבעות בראש ובראשונה לפי קהל היעד שהן מכוונות אליו. אם אני מקדמת של חברת קידום אתרים  אני צריכה לחשוב אילו מילים אני צופה שקהל היעד שלי יחפש במנועי החיפוש על מנת להגיע לאתר כמו שלי. כמובן שהמילה ' קידום אתרים ' היא המילה המדוייקת לתיאור האתר, אך צריך לקחת בחשבון שזוהי מילה מחופשת מאוד, ויהיה קשה להתבלט במילת מפתח זאת. על מנת לדעת עד כמה מילה מחופשת ניתן להקליד אותה בגוגל ולראות כמה תוצאות יש לה. למילה קידום אתרים למשל יש מליון שמונה מאות תוצאות חיפוש. ככל שלמילה יש יותר תוצאות כך ניכר שיהיה יותר קשה לקדם אותה. המחשבה היא לנסות למקד את מילת החיפוש, כך שהיא תהיה קונקרטית יותר. לדגומא: קידום אתרים אורגני מניב רק מאה תשעים ושתיים תוצאות רלוונטיות.

 

אם כי יש יתרון בכך שמילת החיפוש ממוקדת יותר ואולי קולעת יותר לקהל היעד המבוקש יש לקחת בחשבון כי מילות ממוקדות מדי עלולות לא להיות מחופשות כלל או מחופשות מעט כך שאין טעם להשקיע את הקידום על המילה. גוגל מציע כלי חינמי שמשווה בין מספר תוצאות חיפושים של מילות מפתח שונות, וניתן לקבוע מה מילות המפתח עם הפוטנציאל הקידומי הטוב ביותר שיביאו לתנועה אמיתית לאתר. במקרה של מילת מפתח קידום אתרים – על אף ריבוי התוצאות שהמילה מניבה, והמאבק הקשה על המקומות הראשונים על המילה הזאת, עדיין ניכר כי זו המילה הטובה ביותר לקידום של אתרים של חברות ל קידום אתרים .

בעולם אידיאלי עדיף לקדם מספר רב של מילות מפתח מתוך המחשבה שככל שיותר מילות מפתח יובילו לאתר, התנועה באתר תגבר. עם זאת, ציפייה למולטי-קידום אינה ריאלית, ועלולה לפגוע באיכות הקידום של מילות המפתח המרכזיות בשל הוצאת אנרגיה לא נחוצה על מילים יחסית זוטרות. קידום אתרים איכותי לרוב מתמקד במספר מועט של מילות מפתח רלוונטיות. במידה ונוצרו חילוקי דיעות בין הלקוח לחברת קידום אתרים בקשר לסוג ולכמות מילות המפתח שיש לקדם, חשוב לנסות להבין מהי מהות חוסר ההסכמה. לעיתים הלקוח לא הבין די את אופן בחירת מילות המפתח, והסברה נוספת יכולה לפתור את המחלוקת. אם הלקוח נותר בעמדתו חשוב לכבד את רצונו, אך להסביר לו את ההשלכות שיהיו לכך על הקידום הכולל.

 

 

 

Go to top of page