טלפון: 08-9214729 | מייל: contact@interdate-ltd.co.il

כתיבת מאמר איכותי למטרת קידום אתרים

כתיבת מאמרים לשם קידום אתר שונה בתכליתה מכתיבת מאמר לימודי, מכתיבת מידע חדשותי ואף מכתיבת סיפור. כתיבה הינה פעולה מאוד אישית ואינדיבידואלית, כך שכישורי הכתיבה שונים מאדם לאדם. קיימים האנשים בעלי כשרון כתיבה אדיר ובעלי כמות עצומה של יצירתיות, ישנם את אלו שמוצלחים דווקא בכתיבת תוכן למודעות, ויש את אלו המשגשגים בכתיבת עובדות.

חירת מילות מפתח

כתיבת מאמרים לקידום אתרים כמעט וזהה לשיטת כתיבת עובדות. דבר ראשון שצריך לעשות הוא לבחור מילה או ביטוי שיובילו את הנושא העוטף את התוכן כולו. לדוגמא, במידה והלקוח הוא בעל חנות משקפיים, קרוב לוודאי כי מילות המפתח שיבחרו יהיו "משקפיים" , "ראיה", "עיניים" וכדומה. בחירת מילים אלו נועדה למיקוד המבקרים הפוטנציאלים לתוכן המתאים ביותר למה שהם מחפשים.

כתיבת המאמר

לאחר שנבחרו מילות המפתח, ניתן לגשת לכתיבת המאמר. בכתיבה עובדתית יש לכתוב ראשית את כל מה שידוע לנו אודות המוצר ואת דעתנו עליו. כמו כן, כדאי לבסס את הטענות באמצעות מקורות שונים ולתת דעות של אחרים כגיבוי לדעתנו שלנו.

אורך מאמר איכותי למטרת קידום אתרים צריך להיות לא פחות מ-300 מילה ורצוי כי אורכו לא יעלה על 500 מילה. הממוצע, 400 מילה, הינה הכמות הסטנדרטית והמקובלת בשוק המאמרים. כתיבה מרובה מדי היא מיותרת, לא מובילה לתוצאות מרשימות ויוצרת בזבוז משווע של מאמץ רב ומשאבים יקרים, במיוחד אם האתר נבנה גם בתור אתר לאייפון .

עריכה והגהה של הטקסט

לאחר כתיבת המאמר כולו בשטף, צריך לשבץ את מילת המפתח שנבחרה לפני תחילת הכתיבה. רצוי כי המילה תופיע במספר הקרוב ל-5% ממספר המילים של הטקסט כולו. יש לשים לב לשיבוץ הביטוי המקורי, ללא תוספת. לדוגמא, אם בחרנו את מילת המפתח "בקבוק", נשבץ את המילה המדויקת ולא את המילים "הבקבוק" או "בקבוקים".

איכות המאמר נמדדת גם ברמת ההגהה שלו. חשוב לשים לב שאין במאמר שגיאות כתיב וכי הטקסט ענייני ושוטף, עם סימני פיסוק מתאימים. אמנם מנועי החיפוש לא נותנים את הדגש לדקדוק, אך המטרה העילאית הינה ביקורים אורגניים של לקוחות, הם וודאי ישימו לב לטעויות ולשגיאות, מה שיגרום להם לחשוב כי האתר אינו רציני ובעקבות כך יאבדו עניין בתוכן ואף באתר כולו.

 אם כן, השלב האחרון בכתיבת מאמרי קידום אתרים הינו וידוא כי דעת כותב המאמר ברורה ונהירה בטקסט. לא כדאי לשפוך דעה נוקבת כבר בתחילת המאמר, אלה ליצור עניין אצל הקורא ולטפטף את הדעה בשלבים תוך ביסוסה על ידי עובדות. בנוסף, נדבך חשוב הינו זרימת הטקסט. חשוב לוודא כי הטקסט אחיד ולא מפוזר ומחולק בסדר נכון עם פסקת פתיחה וסיום.

Go to top of page