טלפון: 08-9214729 | מייל: contact@interdate-ltd.co.il

כיצד זמן טעינת עמוד משפיע על מיקום האתר בגוגל

זמן הוא כסף. ההבנה הזאת מניעה אנשים למקסם את הפעולות שלהם, להגביר את האפקטיביות, להפיק את המיטב מכל יחידת זמן. בעלי אתרים מתחרים על תשומת הלב של הגולשים. הזמן הוא גורם קריטי בתחרות הזאת.

המאמר באדיבות: חברת קאשיו קידום אתרים שיווק ופרסום

מחקרים מוכיחים, כי אם גולש לא מוצא סיבה מספיקה להמשיך לגלוש באתר לאחר שמונה שניות לכל היותר של שהייה בו, הוא פשוט מאוד יעבור לאתר אחר. מסגרת זמן תובענית, אך בהחלט אפשרית, מחייבת את בעלי האתר למגוון פעולות: עליו לעורר בגולש עניין, לספק מענה לחיפושיו, לצרכיו, לציפיותיו. עליו לבנות אתר יפה, מעוצב היטב, ידידותי לגולש.

תנאי  מוקדם הכרחי לכל אלה הוא כי האתר ייטען במהירות לגולש אין זמן מיותר. הוא תובע לקבל מענה מיידי. לאלתר. אם מתמהמהת עלייתו של האתר לאוויר – סבלנותו הקצרה בלאו הכי של הגולש פוקעת. הוא יגלוש לאתר אחר. הוא אמנם יפסיד אתכם אבל יש לו חלופות. וכאן בסופו של הבעיה נשארת שלכם: אתם מפסידים אותו.

אין זמן – אין אתר…

 זמן טעינת עמוד הוא שיקול קריטי לבעל האתר ולגולשים בו. אין מה לדבר כלל על חוויית משתמש אם וכאשר וככל שהאתר לא עולה מהר. לא יעמדו לכם כל הטיעונים – המוצדקים, הלגיטימיים ואולי אף הנכונים מאוד כשלעצמם – על אודות היתרונות הרבים הגלומים באתר, על עיצובו המרהיב, על תכניו המעניינים והמשובחים. אתר שאינו נטען בתוך זמן קצר לא קיים עבור חלק הארי של הגולשים.

זמן טעינת האתר הוא אחד ממרכיביו של האלגוריתם שעל פיו ממקם גוגל את האתרים בכלל ובעמודו הראשון בפרט, אף שהוא אינו החשוב שבהם, ודאי לא הראשון בסדר העדיפויות. קודמים לו טיב הקישורים אל האתר, שימוש מושכל במלות מפתח, המבנה של האתר התומך בתוכנות הבדיקה ועוד. נוסחה משקללת ומעבדת את כל המרכיבים ועל פיהם קובעת את מיקומו.

בשוק תחרותי כל מרכיב קובע

בהינתן העובדה כי שוק אתרי האינטרנט הוא שוק תחרותי ביותר, מקדמי אתרים משקיעים זמן, מאמץ ומשאבים על מנת לקדם כל אחד מהמרכיבים העשויים להשפיע על מיקום האתר, לרבות זמן טעינתו. אתר שנטען מהר נתפס על ידי הגולש כאתר שווה צפייה.

גורמים שונים משפיעים על זמן הטעינה: מספר האובייקטים המוטענים לאתר וגודלם, אופן הקידוד של האתר, מהירות עבודתם של שרתי האחסון, כמות הגולשים בו בזמן נתון, רוחב הפס שהמידע עובר בו מהאתר ואליו. כשם שחוזק של שרשרת נבחן על פי מידת חוזקה של החוליה החלשה ביותר בו, כך, בהתאמה, זמן טעינת האתר נקבע על ידי המרכיב האיטי ביותר מבין כל המרכיבים.

אין ספק כי בתקופה שבה עצם השינוי הוא המשתנה הקבוע היחיד, יש חשיבות להיות דרוך וערני באשר לאופן פעולתו של כל מרכיב. שום בעל אתר לא יכול להרשות לעצמו לא למצות את מלוא פוטנציאל הקידום הגלום באתר בגלל תקלה או באחד מרכיבי הקידום או בשל בנייה לקויה של האתר.

מכאן נובעת חשיבות בנייתו על ידי מומחה בבניית אתרים שיבנה אתר שמותאם לקידום אורגני בגוגל. תנאי הכרחי בסיסי לרלוונטיות של אתר לגולשיו ולאפשרותם לקבל בגלישה בו מענה לצרכים ו/ או לציפיות שלהם הוא טעינה מהירה שלו.

כאשר התחרות היא על זמנו של הגולש, על תשומת לבו ועל משאביו השונים (לרבות כמובן, הכספיים). אתם נדרשים להקל עליו להגיע אל האתר שלכם ולמצוא בו את מבוקשו. מהסיבה היחידה, שגולשים רבים נוטים לנטוש מהר מאוד אתר איטי…

לסיכום יוצא לנו שלאתר שמשך טעינתו קצר יותר יש גם סיכוי רב יותר להיחשף בפני הגולשים ובאותה העת להשאיר את הגולשים בתוכו למשך זמן רב יותר.

Go to top of page