טלפון: 08-9214729 | מייל: contact@interdate-ltd.co.il

חשיבות התוכן

החל משנת 2011, חלה התעוררות במרחב הווירטואלי בכל הקשור לעולם התוכן באתרים וחשיבותו, הן בעבור בעלי האתר והן בעבור גולשי ומבקרי האתר. התעוררות זו, הינה בעיקר כתוצאה מעידודה של חברת גוגל, הלא היא אחראית על מנוע החיפוש הפופולרי ביותר בעולם כולו לתוכן איכותי באתרים, באופן מאסיבי.

מדוע התוכן חשוב?

אם נניח בצד את עידודה ובעצם "דרישתה" של חברת גוגל לתוכן איכותי עליה נרחיב בהמשך, הרי שלתוכן ישנו מקום של כבוד בכל אתר. מרבית בעלי האתרים, הרוצים כי הגולשים ייהנו במהלך ביקורם באתר ואף יחזרו לבקר בו, הרי שמוכרחים לתת דגש רב על כתיבת תוכן לאתרים מקצועית, מעניינת ובעיקר מעניקה לגולש את הסיבה להישאר באתר ולחזור לבקר בו.

אתר אשר יכיל תוכן מעניין וככזה המעניק לגולש בו ערך מוסף, הוא אתר אשר יצליח לגרום לגולש:

  • לחזור לבקר באתר
  • להמליץ לחברים ולמכרים לבקר באתר
  • להאמין כי האתר הוא מקור ידע
  • להגביר את הסיכויים כי הגולש יהפוך ללקוח

אתר בו יהיה תוכן איכותי יזכה ל:

  • "אהדת" מנוע החיפוש הגדול ביותר (Google) וקידום
  • אהדת אתרים אחרים
  • כמות טראפיק (תנועת גולשים) גדולה יותר

כיצד מקודם התוכן?

גם כאן, ישנה מעורבות גדולה של חברת גוגל, זאת בעזרת העדכונים אותם היא משחררת מעת לעת. למי מאיתנו, אשר אינו מבין את כוונת המשורר באומרו "עדכונים" להלן הסבר קצר: מדי תקופה, משחררת חברת גוגל עדכונים שונים, לכל עדכון יש שם (שתמיד מערב שם של חיה כגון: פנדה או פינגווין) ולכל עדכון מטרות ספציפיות. בשנים האחרונות, רץ לו עדכון פנדה, הנועד לעודד ולנסות למגר "בעיות" תוכן באתרים ולעודד בעלי אתרים להעלות תוכן איכותי לאתרים שלהם.

עדכון הזה על כל גרסאותיו, נועד לעזור ולקדם את איכות התוכן הקיימת באתרים השונים ברחבי האינטרנט, ברחבי העולם כולו. בעבר, מקדמי אתרים נקטו בשיטות לקידום האתר, שכיום נחשבות לקידום אסור. אחת משיטות אלו היא "צפיפות מילות מפתח" ובה הועלו לאתרים מאמרי קידום בהם חזרו על מילות המפתח באופן מוגזם. תופעה זו יצרה מאמרים בהם מילה חזרה על עצמה מספר רב של פעמים עד שהמאמר הפך לא הגיוני והקורא מצא עצמו נוטש את המאמר ואת האתר.

מסקנות

אתר הרוצה להצליח ולהתקדם במעלה תוצאות החיפוש וגם להיות אתר איכותי, אליו ינהרו גולשים וייהנו מהביקור בו, צריך לנקוט בכמה פעולות:

  1. הצבת תוכן איכותי באתר, המכוון אל הגולשים ונכתב בעבור הגולשים
  2. אופטימיזציה של התוכן באתר הקיים, במיוחד תוכן אשר אינו איכותי ונועד לקידום בלבד
  3. עדכון תוכן באתר באופן קבוע
Go to top of page