טלפון: 08-9214729 | מייל: contact@interdate-ltd.co.il

חשיבותו של צ'אט לאתר: תקשורת בין גולשים כתנאי בסיסי להצלחת אתר

במאה ה-21, ואין צורך להכביר על כך מילים, הפך האינטרנט לכלי המרכזי דרכו אנחנו פועלים באינספור תחומים. פעמים רבות, גולשים באתר אינטרנט מסוים לא רק מבצעים פעולות "פאסיביות", אלא גם עושים זאת לצרכי תקשורת – בין אם אל מול האנשים שמאחורי האתר, ובין אם במטרה ליצור אינטרקציות עם גולשים אחרים. וכאן בדיוק צ'אט לאתר נכנס לתמונה.

קווים לדמותו של הצ'אט

צ'אט באתר אינטרנט, או "שיחוח", הוא שיחה כתובה בין אנשים שונים, המתבצעת באמצעות רשת האינטרנט. שיחה שכזו יכולה להיות פרטית או קבוצתית, וכאמור, אל מול גורמים שונים בתכלית: יכולים להיות אלה מנהלי האתר, מומחים בתחום מסוים, או גולשים "רגילים", החולקים ביניהם תחום ידע משותף או קווי דמיון (נניח, מאפיינים דמוגרפיים מסוימים).

בהמשך לאבחנות האלה, ניתן ללמוד על התפקידים המגוונים שצ'אט לאתר יכול למלא: הוא יכול למתג את האתר כמקור ידע, שמספק לגולשים תשובות לשאלות נפוצות בתחום מסוים, מה שמעניק לו ערך מוסף. הצ'אט יכול לשפר את התקשורת בין הגורם המיוצג באתר לבין הגולשים, שהופכים פעמים רבות ללקוחות, ואף יכול להיעשות לצרכים חברתיים גרידא. עם זאת, חשוב לציין שבמהלך השנים איבדו הצ'אטים החברתיים חלק ניכר מהמעמד שלהם לטובת הרשתות החברתיות המובילות, ובכלל זה פייסבוק, או לחילופין לטובת אפליקציות מסרים מיידיים לטלפונים חכמים (WhatsApp ודומיה).

היתרונות החשובים של צ'אטים

צ'אט לאתר כולל בתוכו מספר מעלות עיקריות, שראוי לתת עליהן את הדעת בבחינת השימושיות שלו. ראשית, זהו אמצעי זול באופן יחסי לפתרונות תקשורת אחרים עם גולשים, וכזה שיכול לספק מענה בשעות או במועדים בהם המענה הטלפוני או הישיר אינו אפשרי. כאן, יש להתייחס לאפשרות של בעלי אתרים לבחור בצ'אט אוטומטי, הכולל בתוכו תרחישי שיחה שונים, והוא יכול בהחלט לספק את הלקוחות הנכנסים לאתר.

מה שחשוב לא פחות הוא שהצ'אט מסייע מאד לחווית הגלישה באתר, שחייבת לעמוד במרכז מבחינת אלה שעומדים מאחוריו. הם יכול לספק מענה מיידי לשאלות שעולות אצל הלקוחות: כאשר מאחורי האתר עומד גורם עסקי, ברור שהדבר מגדיל בצורה ניכרת את האפשרות לפעולה אקטיבית של הלקוח, בסופו של יום. ניתן לראות אתרים רבים המוסיפים לאתר ממשק של צ'אט על ידי נציג, כאשר חלקם אף נציגים וירטואליים. לקוח אשר מעוניין ליצור קשר עם החברה לאחר שעות העבודה הרשמיות, יכול להתכתב עם נציג באמצעות צ'אט ואף לעשות דרכו פעולות. בנוסף לכך, הצ'אט חוסך מהלקוח את זמן ההמתנה בטלפון ומאפשר לו לקבל שירות תוך מספר שניות, מה שמקל גם על החברה עצמה אשר יכולה להקצות פחות עובדים בכל שעה, שכן נציג צ'אט יכול להתכתב עם מספר לקוחות בו זמנית ובשעות העומס ניתן לנתב את הלקוח אל נציג וירטואלי, שירשום את פרטיו. אין ספק כי זו תוספת מאוד יעילה, הן לבית העסק והן ללקוח.

Go to top of page