טלפון: 08-9214729 | מייל: contact@interdate-ltd.co.il

חשיבותו של הBounce Rate

מושג חשוב שבעלי אתרים צרכים להכיר הוא Bounce Rate ("שיעור הנטישה"). זהו נתון חשוב שמראה למנהל האתר את התנהגות הגולשים באתר שלו יכול להצביע על הצלחת האתר או על בעיות בעיצוב.Bounce Rate הוא מדד אחוזי הגולשים שנכנסו לאתר ויצאו מאותו העמוד אליו נכנסו, כלומר הגולשים לא עברו בעמודים נוספים באתר.

מילים אחרות, Bounce Rate מראה את אחוז הגולשים שצפו בעמוד בודד באתר ויצאו.
Bounce Rate ,עבור בעלי האתר, מהווה מדד ליעילות ולרלוונטיות של האתר או עמוד ספציפי כלפי הגולש. Bounce Rate גבוה יכול להצביע על עמוד שהגולשים שמגיעים אליו לא מוצאים את מה שהם מחפשים בו, או שעיצוב האתר לא מניע גולשים לפעולה.

אז איך יודעים עם הBounce Rate של האתר טוב?

\Bounce Rate של 50%- זאת התוצאה הממוצעת, אין דבר שדוחה את הגולשים אך ניתן ליעל.Bounce Rate של 30% ומטה- האתר מעוצב ובנוי טוב ורוב הגולשים נכנסים לעמודים הפנימיים שלו.

Bounce Rate של 60% ומעלה- האתר אינו מתפקד טוב והגולשים בו עוזבים מהר. בניית אתרים טובה אמורה למנוע נתונים שכאלו. הנתונים האלו אינם קבועים בסלע ויש מקרים בהם הBounce Rate הגבוהה אינו מצביע על בעיה באתר. יש אתרים בהם כול פעילות הגולש מתבצעת בעמוד הראשי ואין צורך שהוא יכנס לעמודים פנימים. במקרים כאלו הBounce Rate הגבוהה יחשב בתור הצלחה מכוון שהלקוח לא היה צריך להסתובב באתר בכדי למצוא את הפרטים החשובים. במקרה והפעולה של הלקוח מתבצעת בעמוד הראשי כמו מילוי טופס או קמפיין פרסומי הBounce Rate הגבוהה יתקבל כמדד להצלחה.

Bounce Rate משפיע גם על תהליך קידום אתרים, אלגוריתם החיפוש של גוגל מתייחס לנתונים ונותן עדיפות לאתרים בעלי Bounce Rate נמוך.
לכן, צריך לשמור על תוכן איכותי ורלוונטי באתר כמו בלוג או מאמרים בחינם שיעניינו את הגולש בעמודים הפנימיים. חשוב שהאתר יהיה קריא ונעים לגולש בכדי שלא יעזוב אותו מיד אלא יתעמק במה שיש לעסק להציע.

 

Go to top of page