טלפון: 08-9214729 | מייל: contact@interdate-ltd.co.il

האם הקישורים באמת כבר לא מהווים פקטור מרכזי בקידום אתרים

לאחר עדכון פינגווין, שהוא ללא ספק אחד העדכונים המשמעותיים ביותר של גוגל בשנים האחרונות, מקדמי אתרים רבים שאלו את עצמם האם יש עדיין טעם לבצע תהליך של בניית קישורים, או שאולי גוגל רואה מעכשיו בכל בנייה של קישור פעולה אסורה ויעניש את האתר המקודם.

למעשה, יש כאלו שמרחיקים לכת וטוענים כי הסיבה  לכך שאתרים מסוימים התקדמו למרות העדכון בעוד אחרים נשארו במקום, היא שהמקדמים של האתרים שנשארו במקום, פחדו לבנות קישורים, ואילו האחרים המשיכו לבנות קישורים בצורה זהירה.

האם ייתכן עולם בלי קישורים?

למרות שעדכון פינגווין זעזע את עולם קידום האתרים תוך מספר ימים, סביר להניח שגוגל לא יכול להפסיק להתבסס על קישורים מכיוון שבעמודים עצמם אין עדיין מספיק מידע שיוכל להורות לגוגל איזה אתר רלוונטי יותר מאתר אחר. כלומר, חייב להיות קשר מסוים בין האתרים השונים ברשת על מנת שיהיה אפשר לדרג אותם. למעשה, סביר להניח שכל מה שעדכון פינגווין עשה זה להקשיח את הפרמטרים לפיהם נבחן טיבם של הקישורים ברשת.

לכן, לבניית קישורים יש עדיין חלק משמעותי בקידום האתר, אך כפי שנראה מיד, יש לעשות זאת בצורה זהירה ומבוקרת.

למצוא את שביל הזהב

חשוב לזכור כי עולם קידום האתרים אינו בנוי משחור ולבן וישנם קישורים בעלי ערך וקישורים שאינם בעלי ערך. לדוגמה, קישור פוטר שנמצא בתחתית של דף מסוים ואין לו קשר לאתר שבו הוא נמצא , הוא כנראה קישור חסר ערך לגולש וגוגל עשוי לסמן אותו כסיגנל שלילי לאחר עדכון פינגווין.

גם קישורים נחותים אחרים כמו קישורים מחתימות בפורומים, קישורים מדפי קישורים וקישורים שאינם קשורים לפסקה בה הם נמצאים הם קישורים שאינם טובים לקידום. בעבר מרבית חברות הקידום (במיוחד בארץ), השתמשו בקישורים אלו בהצלחה ותופעת העדר גרמה לכך שאף אחד לא פקפק ביעילות שלהם למרות שקישורים אלו לא תרמו כמעט דבר לגולש.

לעומת זאת, אם ניקח קישור ממאמר המפנה למחקר מדעי מסוים, אין ספק כי מדובר בקישור בעל ערך מכיוון שהוא מוסיף מידע על המאמר הנוכחי שהגולש נמצא בו. במקרה זה, אין שום סיבה שגוגל לא יעניק קרדיט לאתר המקושר, במיוחד כאשר הוא יכול לזהות את רמת השוני בין שני העמודים ואפילו לזהות הקשרים סמנטיים בין מילים. שאלת המפתח צריכה להיות האם הקישור מעניק ערך נוסף לגולש והאם הוא ממוקם במקום בולט או שהוא מוסתר ומוצנע.

לסיום, ידוע כבר שלגוגל יש יכולת מסוימת לקרוא הפניות וקישורים מרשתות חברתיות, אם לא מפייסבוק, אז לפחות מגוגל פלוס, וזאת מכיוון שהרבה גולשים אינם דואגים להפוך את הסטאטוסים שלהם לפרטיים. לכן גם לפעילות ברשתות חברתיות יש חשיבות מכרעת בכל תהליך בניית הקישורים. מעבר לכך, אתר שזוכה להרבה חשיפה ברשתות חברתיות, בדרך כלל זוכה גרם לקישורים מאתרים בעלי סמכות וקישורים אלו הם בדרך כלל קישורים שמעניקים לאתר המקושר קרדיט חיובי (כפי שהדגמנו מקודם).

מה הלאה

בתור מקדמי אתרים העובדים באופן עצמאי או בחברות קידום אתרים, עלינו להתחיל לבנות קישורים לפי מדדים של איכות ולא של כמות, ליצור שיתופי פעולה עם מקדמים אחרים הנוהגים באותה דרך, ולא להתפתות לשיטות קלות להשגת קישורים או לדחיסה מוגזמת של מילות מפתח (כלומר, עלינו לגוון הן בטקסט הקישור והן ביעד אליו אנחנו מקשרים). לא תמיד מדובר במשימה קלה ולעיתים הפיתוי לעבוד בצורה כמותית הוא גדול מדי, אך נראה כי ככל שיותר מקדמים יבינו שעדכון הפינגווין הבא לא ייטיב עם שיטות הקידום המיושנת, כך משימה זו תהפוך לפשוטה יותר.

המאמר נכתב על ידי: אקסטרה פתרונות שיווק באינטרנט

Go to top of page