טלפון: 08-9214729 | מייל: contact@interdate-ltd.co.il

האם גישת העיצוב של אתרים שונה כיום בעידן הרספונסיב?

כניסת הסמארטפונים לחיינו שינתה אותם מן הקצה אל הקצה. אנחנו תמיד מחוברים, תמיד נגישים למידע ולפעמים גם גולשים ברשת בכמה מכשירים במקביל.

אך לא רק את החיים שלנו שינו הסמארטפונים, אלא גם את עולם עיצוב האתרים. מרגע שהמכשירים החכמים הפכו להיות נפוצים בכל בית וכמעט אצל כל אחד, גם האתרים למדו שהם חייבים להתאים את עצמם למסכים הקטנים.

בעקבות החדירה המסיבית של טלפונים חכמים לשוק, האתרים ברשת היו צריכים להגיב למצב. אתר שמתאים לתצוגה במחשב הנייח או הנייד, נראה מסורבל כאשר מגיעים אליו דרך המובייל. וכך החל לצמוח העיצוב ה"רספונסיבי" שדחק הצידה את גישות העיצוב הישנות.

מהפכת העיצוב מאז הסמארטפון

עיצוב רספונסיבי הוא עיצוב אתרים שמותאם לצפייה במכשירי הטלפונים החכמים והטאבלטים. פירוש השם באנגלית הוא עיצוב המגיב למכשיר שבו האתר פועל.

אבל איך אתר מתאים את עצמו לפי המכשיר? התהליך הוא פשוט. האתר מזהה את המכשיר בו אתם גולשים – מחשב נייד, נייח, טאבלט או סמארטפון, וגם את סוג הדפדפן וגרסתו. בהתאם לכך, הוא מציג לגולש באופן אוטומטי פריסה מותאמת של האתר לגודל המסך בו משתמש הגולש.

העיצוב הרספונסיבי חייב להיות מותאם למסכי המובייל בצורה דינאמית (ולא רק, אלא לכל מסך). גם כאשר אתם גולשים בנייד אתם יכולים לצפות באתר כשהמכשיר אנכי בכף ידכם, או כאשר אתם מסובבים אותו לתצוגה אופקית. בשני המצבים הללו תצוגת האתר תשתנה ותיפרש למצב האופטימלי למסך.

רספונסיביות זה לא רק עיצוב

 לעיצוב מותאם למובייל יש יתרונות מובהקים מבחינת חוויית הגלישה של המבקרים, קידום האתר, והשגת תוצאות עסקיות.

העיצוב הרספונסיבי יודע לבצע התאמות לתצוגה של תמונות, טקסט ופריסת העמוד כך שיתאים למסך. אם תפתחו אתר לא-מותאם במכשיר הנייד, תיאלצו לעשות זום, לגלול ימינה ושמאלה וככל הנראה גם תקליקו על קישורים צמודים מדי. העיצוב הרספונסיבי פותר את כל הבעיות הללו והופך את הגלישה באתר לנעימה וקלה.

מבחינה טכנולוגית, עיצוב רספונסיבי משתמש בעולם הידע המתקדם ביותר הנמצא כיום בשימוש. האפשרויות הן רבות ולא מסתכמות רק בתצוגה. לדוגמא, דמיינו אתר של מסעדה שבו מופיע מספר הטלפון שלה כדי להזמין מקומות לארוחה. מספר הטלפון יהפוך לקישור לחיץ כאשר תגלשו בנייד, וכך הגולש יכול מיד להתקשר למסעדה ישירות מהאתר.

עיצוב רספונסיבי לא מסתכם רק בהתאמה לגודל המסך ובטכנולוגיה. הגישה החדשה הביאה עמה חשיבה חדשה לעולם עיצוב האתרים שמתמקדת בחוויה של הגולש בזמן הביקור שלו באתר.

העיצוב החדש מציע חוויה מדויקת יותר בפריסת התוכן בעמוד, בכפתורים המופיעים בכל חלק של האתר ובחוויית הגלישה הכללית. החשיבה בעיצוב רספונסיבי היא בראש ובראשונה כיצד ניתן לעזור לגולש למצוא את המידע בקלות, במהירות ובדיוק מרבי.

מבחינת ביצועים, רואים בבירור שאתרים מותאמים משיגים תוצאות טובות יותר מבחינת זמני השהייה של גולשים באתר וגם באחוזי העזיבה לעומת גולשים באתר לא מותאם.

ומה החיסרון?

החיסרון בעיצוב רספונסיבי מסתכם לרוב בסעיף העלויות. בעוד שעבור אתר שאינו מותאם למובייל משקיעים בעיצוב אחד שיתאים למחשבים הנייחים והניידים, עיצוב רספונסיבי דורש חשיבה ועבודה רבה יותר בכדי לבצע את ההתאמה לכל הפלטפורמות האפשריות.

בנוסף, אתר מותאם דורש תכנון מקדים לגבי התוכן שיופיע באתר. בתצוגה במחשב נייח יש יותר מרווח ויזואלי וסבלנות מצד הגולש לטקסט ארוך. כאשר הגולש מגיע לאותו אתר במכשיר הנייד, הוא יעדיף פחות מלל ויותר תמונות או אלמנטים עיצוביים ויזואליים. לכן, נדרש תכנון חכם של עיצוב העמודים ופריסת התוכן כך שיתאימו לעיצוב החדש.

 עיצוב שאי-אפשר בלעדיו

אתרי רספונסיב הוא לא טרנד חולף. שיטת העיצוב המותאמת הפכה למרכיב חובה בבניית אתר והיא כאן כדי להישאר לעוד שנים רבות. גוגל דוחפת מעלה אתרים עם עיצוב מותאם למובייל, וגם הגולשים אוהבים לגלוש באתר שמותאם למכשיר שלהם.

העיצוב המותאם למובייל משיג כיום תוצאות טובות מאתרים שנותרו עם העיצוב הישן. הוא תורם לדירוג, נעים למשתמש, ולא פחות חשוב, מוציא מהמעצבים תוצאות יפות לעין.

Go to top of page