טלפון: 08-9214729 | מייל: contact@interdate-ltd.co.il

איך מתמודדים עם ענישת אתר על ידי גוגל?

התחרות הגדולה על מיקומם של אתרים בתוצאות החיפוש של גוגל גרמה למקדמי אתרים מסויימים לפעול בדרכים לא אתיות כדי לנסות לקדם את האתר שלהם. בשל כך, החליטה גוגל להחיל עונשים על אתרים המשתמשים בטכניקות פסולות של קידום אתרים. העונש, הנקרא גם Google Penalties, מתבטא בירידות תלולות במיקום האתר, במילות המפתח שלו ובדירוג האתר. בהתאם נגרמת ירידה בתנועת הגולשים וההכנסות. עונשי גוגל מתבצעים באופו אוטומטי או ידני, והם נעים בטווח של פעולות, החל מהרחקת האתר מהתוצאות לזמן קצוב, דרך הורדה זמנית של דירוג האתר ועד להעלמה מוחלטת מתוצאות החיפוש. מהם הגורמים העלולים להביא להענשת אתרים וכיצד ניתן לתקן את מצב האתר לאחר שהוא נענש?

סיבות להענשת אתרים

ברוב המקרים, הסיבה לענישת אתר על ידי גודל היא הפרה של אחת או יותר מהנחיות גוגל לבעלי האתרים. הרובוט של גוגל מסוגל לזהות טכניקות קידום אתרים אותן הוא מגדיר כפסולות ובהתאם לכך מניף דגל אדום. בנוסף, מנוע החיפוש של גוגל מאפשר לגולשים לדווח לו על אתרים המשתמשים בטכניקות קידום פסולות או אתרי ספאם. אך לא רק ענישה יכולה להרחיק את האתר מתוצאות החיפוש: שינוי אלגוריתם כמו עדכון פנדה או עדכון פינגווין יכול להביא לתוצאות דומות. דוגמאות לטכניקות קידום אתרים אותן גוגל רואה כשיטות מפוקפקות העלולות לגרור עונש יכולות להיות: כפילות תוכן (תוכן משוכפל), קישורים חיצוניים מאתרי ספאם כמו חוות קישורים, קניית קישורים, הסוואת עמודים או הפניות, אופטימיזציית יתר של עמודים באתר באמצעות דחיסת מילות מפתח ועוד.

העונש ניתן באחת משתי דרכים: אוטומטית או ידנית. העונש הניתן בצורה אוטומטית עלול לפגוע גם באתרים חפים מפשע אך לעיתים מדובר בענישה לזמן קצוב בלבד ולאחר שהאתר יתוקן הוא יחזור למיקומו הקודם. במקרים בהם העונש הוטל בצורה ידנית, על ידי אנשי הצוות של גוגל, הענישה עלולה להיות רצינית יותר- לטווח ארוך או לצמיתות.

איך מתקנים את הנזק שנגרם?

בשלב הראשון כשאנו עדים לנפילות תלולות במיקומו של האתר (או היעלמותו המלאה) יש לנסות ולברר מדוע האתר נענש. ברוב המקרים שולחת גוגל מכתב אזהרה תקיף לבעלי האתר אך ישנם מקרים בהם סיבת הפגיעה לא ידועה לנו. ראשית יש לבדוק האם הגורם לשינוי הוא עדכון אלגוריתם. ניתן לבדוק זאת באמצעות אתרי חדשות קידום אתרים או בבלוג החיפוש הרשמי של גוגל. בנוסף, יש לעשות שימוש ב- Web Master Tools כדי לנסות ולבדוק גורמים נוספים, למשל: האם הירידה בדירוג חלה בכל מילות המפתח? האם האתר הוחרם באופן גורף או שזוהי ענישה קלה שהשפיעה רק על מספר מילות מפתח? האם האתר עדיין מאונדקס בגוגל? ועוד.

לאחר שסיבת הענישה תהיה יותר ברורה לנו, יש לבצע את התיקונים הנדרשים באתר על פי ההנחיות של גוגל ונסיבות הענישה: עדכון תוכן ירוד באתר, מחיקת תוכן כפול, מחיקת קישורים לא איכותיים, ניקוי האתר מקישורים נסתרים, ביטול הפניות מאתרים בעייתיים (חוות קישורים, קישורים קנויים, אתרים פורנוגרפיים). בנוסף כדאי לבדוק האם התבצעו לאחרונה שינויים באתר או תוספות העלולות לגרום לענישה (שינויי קוד, דחיסת מילות מפתח וכד').

לאחר ביצוע התיקונים יש לפנות לגוגל בבקשה שישקלו מחדש את הענישה ויאנדקסו מחדש את האתר. מומלץ ליצור קשר עם גוגל מיד עם גילוי העונש ולאחר ביצוע התיקונים. תהליך הבקשה לגוגל עלול לקחת זמן (בין חודש לחצי שנה) ויש להתאזר בסבלנות ולא להציף את גוגל בפניות חוזרות ונשנות. אם אתם חווים ירידה בדירוג האתר ואינכם בטוחים מהי הסיבה לכך, מומלץ לפנות לחברת קידום אתרים לשם בירור וטיפול מהיר בבעיה.

Go to top of page